Amit nem tudsz megváltoztatni, annak állj az élére! Akit nem tudsz legyőzni, azzal szövetkezz! A német autógyártók, jobb híján, efféle bölcsességekkel erősítgetik magukat az elektromos meghajtásra való áttérés fájdalmas folyamatában. Az ellentmondások nem csak elméletiek, ezt megtapasztalhatta Herbert Diess, a VW első számú vezetője is.
Bár éppen ő az, aki cégét az elektromos hajtásra igyekszik átállítani, mégis megtalálták a zöld aktivisták, és müncheni házát össze-vissza graffitizték
- tette közzé az Automobilwoche.de. A radikálisok egyébként is főszerepet kívántak maguknak a német járműipar nemzetközi seregszemléje idején: utakat zártak le, tüntettek a vásár bejáratánál. Néhány nappal korábban a Greenpeace polgári peres eljárást kezdeményezett a nagy német autógyártók ellen, mondván hogy nagy a szénlábnyomuk.

Maga a német járműipar és intézményesült képviselője, a Verband der Automobilindustrie (VDA) már eleve kompromisszumos koncepciót alkotott meg az egykori frankfurti autókiállítás utódjaként szeptember 7. és 12. között megrendezett eseménynek. A rendezvény elnevezése: Internationale Automobil-Ausstellung (IAA) magában hordozza, hogy itt az ipar mutatja be az új fejlesztésű autókat. De mert ez már önmagában bőszíthette a zöldeket, odaírták mellé: Mobility. Vagyis
közlekedési megoldások bemutatója, amelyek között csak az egyik a személygépkocsi, mellette ott vannak a kerékpárok, a rollerek, robogók, gördeszkák, természetesen elektromos hajtással és mesterséges intelligenciával.
Ezért aztán magán a kiállításon már-már több kétkerekűt mutattak be, mint négykerekűt, és a gépkocsik is szinte kizárólag elektromos, esetleg hibrid hajtást kaptak. Egyetlen kivételként a Dacia volt olyan bátor, hogy kiállította benzin- vagy gázmotoros családi SUV-jét, a Joggert. Az, hogy a nagy német márkák – a BMW, a Mercedes, az Audi – csak a villanyosítással foglalkoznak, éppen az olyan, viszonylag olcsó és egyszerű technikának kedvez, mint a Dacia. Júliusban például az Európában legnagyobb példányszámban forgalmazott autó a Dacia Sandero volt, amely ezzel a VW Golfot taszította le a trónusáról. De jönnek még a piacra hasonló koncepció alapján gyártott budget modellek, főként Kínából. A Dongfeng, a Great Wall és társaik nem voltak olyan szégyenlősek Münchenben, mint a házigazdák.
Mindez azt mutatja, hogy a piac és a fizetőképes kereslet még megtréfálhatja a német autógyártókat, ha ész nélkül vetik bele magukat az autógyártás helyett a mobilitási megoldások erőltetésébe.
A Boston Consulting Group (BCG) felmérése alapján a németek lényegesen kevésbé hajlandók átállni a belsőégésű motorról elektromosra, mint Európa más részein: a tanulmány szerint ezt csak 19 százalék tudja elképzelni.