Néhány évvel azután, hogy tőzsdei cégként az Apple érte el összértéke tekintetében elsőként az ezermilliárd dolláros álomhatárt, most a Teslával is ez történt, immár hatodikként. Az árfolyam néhány év alatt a sokszorosára emelkedett, miközben története során szinte mindig túlértékeltnek tartották a részvényt a befektetők. Talán pont ez a vég nélküli emelkedés az oka annak, hogy sokan shortolják, az esésére játszanak, de pozícióikat a tovább emelkedő árfolyam miatt zárniuk kell.
A tőzsdén általában is az egyik legjobb felhajtóerő a kényszerű shortzárás,
az azonban egyedülálló, hogy egy részvénynél ez éveken át tartson.
Hír pedig bőven akadt csak az elmúlt egy hétben, ami a Tesla szempontjából előnyös, a shortosokat mindenesetre megijeszthette. Az egyik az, hogy a Hertz autókölcsönző százezer darab Teslát vásárol, ami jelenleg a Tesla éves termelésének a tizede. Ez óriási lépés, hisz a járvány sokkjából magukhoz térő autókölcsönzők megkezdik az elektromos autókra való átállást, és ha a Teslát választják, az óriási reklámot jelent az autógyárnak.
Ugyancsak elgondolkodtató, hogy a Tesla a járműveinek már közel a negyedét a kínai piacon adja el. Kína messze a világ legnagyobb autópiaca, ahol a gyors gazdasági növekedés miatt rengeteg új potenciális autóvásárló van, ráadásul egyszer csak a jelenlegi tulajdonosok is úgy dönthetnek, hogy a belső égésű helyett immár elektromost vesznek, és ha csak egy részük dönt a Tesla mellett,
középtávon ez már éves szinten tízmillió darabos keresletet jelenthet csak Kínában.
A harmadik hír, ami a legutóbbi negyedéves jelentés kibocsátásakor látott napvilágot, elsőre talán nem keltette fel a befektetők érdeklődését, de most már annál inkább odafigyelhetnek rá, hisz jelentős költségcsökkentést jelent a cégnek, ami növeli a profitot. Az eddigi akkumulátortípus helyett egy újra tértek át, amely lényegesen olcsóbb, mivel kevesebb ritkaföldfém kell bele. Márpedig az elektromos autózás elterjedésének üteme az akkumulátortól függ, hisz az a legdrágább alkatrész benne, és ha az elég olcsó lesz, az elektromos autók ára a belső égésűeké alá eshet, és akkor átfordul a piac: szinte csak elektromosra lesz kereslet, évi akár százmillió darabos nagyságrendben. Ha ennek a piacnak csak tíz-húsz százalékát birtokolja a Tesla, máris indokolt lehet a fundamentálisan most még nagyon magasnak tűnő árfolyam, miközben nem zárhatjuk ki a jelenlegi népszerűsége kapcsán, hogy ennél nagyobb részesedést is elérhet.