Közel a Tesla az évi egymillió autóhoz

Közzétette a Tesla harmadik negyedéves szállítási adatait. Az elemzői várakozásoknál több járművet gyártottak, és még több lehetett volna, ha nem jelentkezik a csiphiány.

Fellegi Tamás Péter
2021. 10. 03. 19:46
Csak az elektromos autókat előállító üzemnek kell zárva tartania Fotó: MTI/AP/Jeff Chiu
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az idei harmadik negyedévben 241 ezer járművet szállított le a Tesla, miközben elemzők csak 220 ezerre számítottak, és ezzel, ha éves szintre vetítjük ki a számot, már gyakorlatilag megvan az egymilliós cél. Persze a cég tervei ennél sokkal tovább mennek: a tízmilliós éves gyártás a hosszabb távú cél, viszont igen szép eredmény, hogy

idén, amikor az egész iparágat sújtja az alkatrészhiány, nem torpant meg a növekedés.

Voltak azért vásárlók, akik nem kapták meg a mostanra ígért járművet, tőlük a cég elnézést kért a csiphiányra hivatkozva, és mielőbbi szállítást ígért nekik.

Ez is mutatja, hogy a kereslet igen nagy a Tesla járművei iránt, a növekedési lehetőségeket egyelőre valóban csak a gyártási kapacitás kiépítésének üteme korlátozza. A szállított járművek túlnyomó többsége, 230 ezer autó a középkategóriás Model 3 és a Model Y típus volt, a maradék tízezer körülit a Model S és Model X típusok adták.

Elemzők hangsúlyozzák, hogy ugyan vélhetően a hagyományos gyártók is megpróbálnak felzárkózni az elektromos autók gyártásában, 

a Tesla olyan előnyre tett szert és olyan hírneve, lényegében kultusza van, hogy vélhetően akkor is elég nagy szeletet fog kihasítani a piacból, ha már minden gyártó jelen lesz, és nagy lesz a verseny.

Ennek alapján reálisnak tartják, hogy a most gyártott mennyiség tízszeresét vagy annál többet is értékesítsen a cég, pláne, amikor az összes eladott jármű nagyobb hányada már elektromos lesz.

A cég október 7-én tartja közgyűlését, mégpedig a Texasban épülő új gyárban, noha eddig mindig Kaliforniában került erre sor. Ezek alapján úgy tűnik, Elon Musk komolyan gondolja, hogy Texasba helyezi át a cég székhelyét, miután tavaly tavasszal a helyi hatóságok a járvány miatt korlátozták a fremonti gyár működését. Kalifornia kormányzója a CNBC-nek nyilatkozva kifejezte, hogy reményei szerint mégis marad a cég.

Fotó: MTI/AP/Jeff Chiu

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.