Az idei harmadik negyedévben 241 ezer járművet szállított le a Tesla, miközben elemzők csak 220 ezerre számítottak, és ezzel, ha éves szintre vetítjük ki a számot, már gyakorlatilag megvan az egymilliós cél. Persze a cég tervei ennél sokkal tovább mennek: a tízmilliós éves gyártás a hosszabb távú cél, viszont igen szép eredmény, hogy
idén, amikor az egész iparágat sújtja az alkatrészhiány, nem torpant meg a növekedés.
Voltak azért vásárlók, akik nem kapták meg a mostanra ígért járművet, tőlük a cég elnézést kért a csiphiányra hivatkozva, és mielőbbi szállítást ígért nekik.
Ez is mutatja, hogy a kereslet igen nagy a Tesla járművei iránt, a növekedési lehetőségeket egyelőre valóban csak a gyártási kapacitás kiépítésének üteme korlátozza. A szállított járművek túlnyomó többsége, 230 ezer autó a középkategóriás Model 3 és a Model Y típus volt, a maradék tízezer körülit a Model S és Model X típusok adták.
Elemzők hangsúlyozzák, hogy ugyan vélhetően a hagyományos gyártók is megpróbálnak felzárkózni az elektromos autók gyártásában,
a Tesla olyan előnyre tett szert és olyan hírneve, lényegében kultusza van, hogy vélhetően akkor is elég nagy szeletet fog kihasítani a piacból, ha már minden gyártó jelen lesz, és nagy lesz a verseny.
Ennek alapján reálisnak tartják, hogy a most gyártott mennyiség tízszeresét vagy annál többet is értékesítsen a cég, pláne, amikor az összes eladott jármű nagyobb hányada már elektromos lesz.
A cég október 7-én tartja közgyűlését, mégpedig a Texasban épülő új gyárban, noha eddig mindig Kaliforniában került erre sor. Ezek alapján úgy tűnik, Elon Musk komolyan gondolja, hogy Texasba helyezi át a cég székhelyét, miután tavaly tavasszal a helyi hatóságok a járvány miatt korlátozták a fremonti gyár működését. Kalifornia kormányzója a CNBC-nek nyilatkozva kifejezte, hogy reményei szerint mégis marad a cég.
Fotó: MTI/AP/Jeff Chiu