– Miben mérhető egy ilyen komplex program hozzáadott értéke a magyar gazdasághoz, vagy szűkebben nézve a vállalkozások digitalizációjának hatékonyságához?
– A Modern vállalkozások programja egy egyedülálló kezdeményezés, amely nemcsak halat ad, hanem hálót is biztosít az érintett vállalkozások számára. Mindenekelőtt szemléletet formál: megérteti az arra fogékonyokkal a digitális világ működését, egyfajta „heuréka” élményt ad és legyőzi a tudáshiányból adódó gátakat. Emellett egy nagyon kényelmes megoldás a vállalkozások számára azáltal, hogy a tanácsadóink házhoz mennek és a szolgáltatás díjmentes. Ráadásul a program szinte a teljes hazai informatikai piacot is lefedi, hiszen ezernél több minősített beszállító partner szoftvertermékei és szolgáltatásai is elérhetők rajtunk keresztül.

A Modern vállalkozások programjaA program célja a vállalkozások digitális fejlesztéseinek közvetlen támogatása és az IKT-eszközök konkrét előnyeinek bemutatása. A díjmentes szolgáltatások közé tartozik a cégre szabott, személyes audit, valamint egy digitális fejlesztési koncepció elkészítése. A javasolt fejlesztésekhez ezernél több informatikai szállító cég kedvezményes kínálatából válogathatnak a regisztrált vállalkozások. A program eddig több tízezer vállalkozást ért el és segített a digitális átállásban. A részletek elérhetők a www.vallalkozzdigitalisan.hu oldalon. |
– Több digitalizációt ösztönző programot ismerni, részben piaci, részben állami indíttatásúakat. Miben bizonyul alkalmasabbnak a feladatra a Modern vállalkozások programja?
– A program radikálisan más formában működik, mint a korábbi digitalizációs forráskihelyezést célzó megoldások. A célcsoport igényét és tudását alapozza meg első lépésként, hogy a forrás azt követően már jobban hasznosulhasson. Az volt a tapasztalatunk, hogy a vállalkozók közül nagyon sokan féltek a digitális fejlesztéstől és nem értették, hogy miben fog nekik konkrétan segíteni. Ezért az első lépés az edukáció és a motiváció kialakítása volt. Ezt követte a pontos tervezési és testreszabási folyamat. Amikor a forrás is megérkezett, akkor a már jól előkészített talajon sokkal nagyobb eredményt lehetett elérni.
– A digitalizációtól való félelem jelentette tehát a legnagyobb kihívást?
– Az általános vállalkozói félelmek és a terület alulértékeltsége, az esetleges korábbi rossz tapasztalatok sok bizalmatlanságot szültek. Ezek eloszlatásával és az általános szemlélet átalakításával kellett kezdenünk a munkát. A helyzet ma már sokkal jobb, mint korábban, amit a számok is alátámasztanak. Tavaly az Európai Beruházási Bank felmérésén, a digitalizációs hajlandóságot és fejlesztési kedvet mérő uniós összehasonlításban a 7. helyet értük el, ami szenzációs eredmény.