A frankfurti ügyészség azzal gyanúsítja a Suzukit, hogy több mint 22 ezer dízelüzemű járművet adott el olyan szoftverrel, ami meghamisította a kibocsátási adatokat – tette közzé az Automobilwoche.de. A nyomozók átkutatták a Suzuki Deutschland, a japán gyártó európai központjának telephelyét a dél-hesseni Bensheimben.
A Suzuki vezetőin kívül a FIAT–Chrysler (ma Stellantis) motorszállító és a Marelli szoftverszállító felelőseit is gyanúsítják.
Heidelbergben, az olaszországi Corbettában, valamint a magyarországi Esztergomban is átkutatták az ügyben érintett cégek üzlethelyiségeit – közölte az ügyészség. Olyan bizonyítékokat kerestek, mint kommunikációs adatok, szoftverek és tervdokumentumok.

A nyomozók szerint a szoftverek működése következtében a kipufogógázok tisztítása a közúti közlekedésben jelentősen csökkent vagy akár teljesen kikapcsolták azokat, így nagy mennyiségű nitrogén-oxid került a környezetbe. Az érintett modellek a Suzuki SX4 S-Cross, a Swift és a Vitara dízelváltozatai. A Suzuki Deutschland GmbH közleményben közölte, hogy együttműködik a nyomozó hatóságokkal. A Magyar Suzuki Zrt. a Vg.hu kérdésére megerősítette, hogy az általuk korábban gyártott dízeljárművekkel kapcsolatban vizsgálat folyik. „Vállalatunk jelenleg tájékozódik az ügyben, és mindenben együttműködik az illetékes külföldi és magyar hatóságokkal.
Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a Magyar Suzuki minden esetben betartja az aktuális jogszabályokat, és azoknak megfelelően működik.
Folyamatban lévő ügyben további információkat nem áll módunkban megosztani” – közölte a társaság a lap megkeresésére.
A Suzuki japán autógyártó alapvetően benzines motorokkal látta el járműveit, és azzal értékesítette világszerte. Európában azonban ebből a szempontból speciális piaci helyzet alakult ki, és ehhez a globális autógyártóknak alkalmazkodniuk kellett: többen európai dízelmotorokat szereltek autóikba. Az alapvetően haszongépjárművek, munkagépek meghajtására szolgáló dízelmotort ugyanis először Németországban fejlesztették tovább. Ebben jelentős szerepet játszott egy magyar mérnök, Barényi Béla, aki a BMW számára tette elérhetővé a kulturált járású, pörgős és hatékony dízelmotorok új generációját. Hamarosan