A Magyar Suzuki is trükközhetett a károsanyag-kibocsátással?

A világ negyedik legnagyobb autógyártója, a Stellantis-csoport esetében felmerült, hogy trükközhetett a károsanyag-kibocsátást mérő szoftverekkel, és valós használat közben sokkal magasabb a dízeljárművek károsanyag-kibocsátása, mint amit a teszteredmények mutattak. Magyarország is érintett lehet, a frankfurti ügyészség a Magyar Suzukinál is nyomoz – írja csütörtöki számában a Világgazdaság.

Forrás: Vg.hu2022. 04. 28. 7:24
Szuzuki, Tosihiro
Tokió, 2017. október 25. Szuzuki Tosihiro, a Suzuki Motor elnöke bemutatja a japán jármûgyártó e-Survivor kompakt sport kombi terepjáróját (SUV) a 45. Tokiói Autószalonon 2017. október 25-én. (MTI/EPA/Majama Kimimasza) Fotó: Majama Kimimasza
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Suzuki Zrt. a lapnak megerősítette, hogy az általuk korábban gyártott dízeljárművekkel kapcsolatban vizsgálat folyik.

Vállalatunk jelenleg tájékozódik az ügyben, és mindenben együttműködik az illetékes külföldi és magyar hatóságokkal. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a Magyar Suzuki minden esetben betartja az aktuális jogszabályokat, és azoknak megfelelően működik. Folyamatban lévő ügyben további információkat nem áll módunkban megosztani

– közölte a társaság a lap megkeresésére.

A hollandiai közúti hatóság már 2020 januárjában megállapította, hogy többek között a Suzuki is megsértette az Európai Unió károsanyag-kibocsátásra vonatkozó szabályait, a Vitara dízelmodell a teszteléshez képest sokkal több káros anyagot, nitrogén-oxidot bocsátott ki.

Eddig a Volkswagen 2015-ben kirobbant dízelbotránya volt a legjelentősebb ilyen eset, világszerte 11 millió jármű volt érintett, és több mint 40 milliárd dollárjába került a német autógyártónak – olvasható a lapban.

Fotó: Suzuki

A Reuters értesülése szerint a németországi, az olaszországi és a magyarországi ügyészek is vizsgálatot folytatnak az ügyben az Eurojust (az Európai Unió Büntető Igazságügyi Együttműködési Ügynöksége) összehangolt fellépésének részeként – írta a VG.

Az Eurojust szerint a razziákra egy a japán gyártó autóinak motorjaiban használt eszköz miatt volt szükség.

Ezeket az eszközöket állítólag olasz gyártmányú dízelmotorokba szerelték abból a célból, hogy a járművek  nitrogén-oxid-kibocsátása megfeleljen az uniós előírásoknak. Majd ezeket a motorokat a magyarországi gyártóüzemben szerelték be az autógyártók a járművekbe az Eurojust szerint.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/EPA/Majama Kimimasza)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.