Az egyesült MKB Bankhoz az elmúlt napokban számos bejelentés érkezett az ügyfelektől azzal kapcsolatban, hogy csalók próbáltak hozzájutni bizalmas banki adataikhoz e-mailes megkeresés útján – jelezte a hitelintézet. A csalók jellemzően arra hivatkoznak, hogy a jogelőd Budapest Bank és MKB Bank egyesülése miatt szükségessé vált adataik vagy jelszavuk módosítása. Arra kérik az ügyfeleket, hogy az általuk megadott linken jelentkezzenek be az internetbank fiókjukba, és ott adják meg az adataikat.
Az e-mailekben található internetes oldalra vezető link pedig megtévesztésig hasonlít a bank internetbankjának hivatalos bejelentkező felületére. A jelszavak és kódok így a csalók birtokába kerülhetnek, amelyeket felhasználhatnak banki tranzakciók kezdeményezéséhez.
Az MKB Bank soha nem kérte és nem kéri az ügyfeleit az MKB Bank és a Budapest Bank egyesülésére hivatkozva, hogy az emailben szereplő linken keresztül lépjenek be az internetbankba. Fontos, hogy minden belépést az MKB Bank oldaláról hajtsanak végre a felhasználók.
E-mail megkeresés esetén az alábbiakra érdemes figyelni: a bankok soha nem küldenek olyan e-mailt, amely azonnali bejelentkezésre ösztönzik az ügyfeleket vagy sürgős intézkedést követelnek. Az adathalász üzenetek tartalma gyakran nehezen értelmezhető és hiányos, nyelvezete magyartalan.
A hamis levél tárgya legtöbb esetben „Fizetési felszólítás” vagy „FONTOS”, és azonnali belépést sürget a megadott linken. A bankok sosem kérik arra, hogy telepítsen távoli hozzáférést biztosító programot vagy alkalmazást készülékére.
Az internetbankba kizárólag a bank hivatalos weboldalán és mobilos applikációján keresztül lépjen be. Mindig olvassa el, hogy az egyszer használatos kódokhoz tartozó szövegezés mire ad felhatalmazást, és hogy a kód milyen tranzakció vagy módosítás végrehajtása érdekében készült.
Amennyiben megnyitotta az e-mailben szereplő hivatkozást és megadta az adatait, azonnal keresse fel a számlavezető bankjának ügyfélszolgálatát és függessze fel netbankjogosultságát.
A bankok – így sem az MKB Bank, sem pedig a Takarékbank – semmilyen esetben, semmilyen csatornán (sem e-mailben, sem SMS-ben, sem telefonon) nem kérik az ügyfeleiket arra, hogy adják meg a bankkártyájuk összes adatát, internetes banki jelszavukat, valamint soha nem kérik ügyfeleiktől a távoli elérést biztosító programok telepítését – nyomatékosítja a Bankholding.
Ha bárki gyanús megkeresést tapasztal, vagy illetéktelenek hozzájutottak az adataihoz, az MKB Bank azt kéri, vegye fel a kapcsolatot a tagbanki ügyfélszolgálatával az alábbi elérhetőségeken:
Ügyfélszolgálat telefonszám: 06 80 350 350
Külföldről hívható ügyfélszolgálati telefonszám: +36 1 373 33 99
Takarékbank:
Telefonos ügyfélszolgálat: +36 (1) 311-3110
Borítókép: MKB Bank épülete (Fotó: Bach Máté)