Megszaporodtak az egyesülés nyomán az MKB Bank elleni adathalász támadások

Azt követően, hogy a jogelőd Budapest Bank március 31-én beolvadt az MKB Bankba, megnőtt az egyesült hitelintézet ügyfelei ellen indított adathalász kísérletek száma. A csalók az egyesülésre hivatkozva próbálnak banki adatokat kicsalni az ügyfelekből – figyelmeztet a Magyar Bankholding. Az adathalászok jellemzően hamis e-mail üzenetben, a bank nevében keresik meg a számlatulajdonosokat. A Magyar Bankholding tagbankjai arra kérik az ügyfeleket, hogy soha, semmilyen körülmények között ne adják meg banki azonosítóikat, jelszavaikat, számlaadataikat.

Horváth Éva
2022. 04. 26. 13:58
MKB Bank Fotó: Bach Máté
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az egyesült MKB Bankhoz az elmúlt napokban számos bejelentés érkezett az ügyfelektől azzal kapcsolatban, hogy csalók próbáltak hozzájutni bizalmas banki adataikhoz e-mailes megkeresés útján – jelezte a hitelintézet.  A csalók jellemzően arra hivatkoznak, hogy a jogelőd Budapest Bank és MKB Bank egyesülése miatt szükségessé vált adataik vagy jelszavuk módosítása. Arra kérik az ügyfeleket, hogy az általuk megadott linken jelentkezzenek be az internetbank fiókjukba, és ott adják meg az adataikat.

Az e-mailekben található internetes oldalra vezető link pedig megtévesztésig hasonlít a bank internetbankjának hivatalos bejelentkező felületére. A jelszavak és kódok így a csalók birtokába kerülhetnek, amelyeket felhasználhatnak banki tranzakciók kezdeményezéséhez.

Az MKB Bank soha nem kérte és nem kéri az ügyfeleit az MKB Bank és a Budapest Bank egyesülésére hivatkozva, hogy az emailben szereplő linken keresztül lépjenek be az internetbankba. Fontos, hogy minden belépést az MKB Bank oldaláról hajtsanak végre a felhasználók.

E-mail megkeresés esetén az alábbiakra érdemes figyelni: a bankok soha nem küldenek olyan e-mailt, amely azonnali bejelentkezésre ösztönzik az ügyfeleket vagy sürgős intézkedést követelnek. Az adathalász üzenetek tartalma gyakran nehezen értelmezhető és hiányos, nyelvezete magyartalan. 

A hamis levél tárgya legtöbb esetben „Fizetési felszólítás” vagy „FONTOS”, és azonnali belépést sürget a megadott linken. A bankok sosem kérik arra, hogy telepítsen távoli hozzáférést biztosító programot vagy alkalmazást készülékére. 

Az internetbankba kizárólag a bank hivatalos weboldalán és mobilos applikációján keresztül lépjen be. Mindig olvassa el, hogy az egyszer használatos kódokhoz tartozó szövegezés mire ad felhatalmazást, és hogy a kód milyen tranzakció vagy módosítás végrehajtása érdekében készült.

Amennyiben megnyitotta az e-mailben szereplő hivatkozást és megadta az adatait, azonnal keresse fel a számlavezető bankjának ügyfélszolgálatát és függessze fel netbankjogosultságát.

A bankok – így sem az MKB Bank, sem pedig a Takarékbank – semmilyen esetben, semmilyen csatornán (sem e-mailben, sem SMS-ben, sem telefonon) nem kérik az ügyfeleiket arra, hogy adják meg a bankkártyájuk összes adatát, internetes banki jelszavukat, valamint soha nem kérik ügyfeleiktől a távoli elérést biztosító programok telepítését – nyomatékosítja a Bankholding.
Ha bárki gyanús megkeresést tapasztal, vagy illetéktelenek hozzájutottak az  adataihoz, az MKB Bank azt kéri, vegye fel a kapcsolatot a tagbanki ügyfélszolgálatával az alábbi elérhetőségeken:

Ügyfélszolgálat telefonszám: 06 80 350 350
Külföldről hívható ügyfélszolgálati telefonszám: +36 1 373 33 99

Takarékbank:
Telefonos ügyfélszolgálat: +36 (1) 311-3110
 

Borítókép: MKB Bank épülete (Fotó: Bach Máté)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.