Versenyben a turistákért

Ausztria magyarországi imázsán javítani kell, mivel a járványügyi szabályozás összetettsége megnehezítette a magyarok jelentős részének ottani tartózkodását.

2022. 04. 07. 18:19
Travel Austria: The Alps
Travel Austria: The Alps Fotó: AFP/YOSUKE HAYASAKA
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Miután két évig a súlyos ágazati veszteségeket okozó pandémia uralta a turizmust, idén úgy tűnik, Európában háttérbe szorulhat a járványhelyzet, viszont újabb bizonytalansági tényezőkkel kell szembenézniük az utazásra készülőknek.

Legújabban az Österreich Werbung, azaz az osztrák nemzeti turisztikai marketingszervezet mérte fel a kontinens jelentősebb küldőpiacain aktuális utazási terveket. Eszerint a németországi, hollandiai, svájci és csehországi felnőttlakosság háromnegyede tervez nyaralást az idén, ami a tavalyi hatvantszázalékos arányhoz képest növekvő utazási hajlandóságot mutat.

– A koronavírus-helyzet már csak a harmadik a főbb szempontok sorában, ami alapján a turisták eldöntik a nyaralásuk helyszínét, idejét. 

A második legfontosabb tényező az orosz–ukrán háború okozta politikai bizonytalanság, míg a legnagyobb bizonytalanságot az infláció miatti áremelkedések okozzák – mutatott rá Lisa Weddig, az Österreich Werbung vezetője. Mint mondta, az idei szezon kapcsán mégis bizakodóbbak a szolgáltatók, mivel a leggyakoribb utazási motivációk a tengerparti időtöltésen túl továbbra is a tóparti pihenés, a természetjárás, a városlátogatás, amelyekre megítélése szerint rengeteg jó ajánlatuk van.

Ezért nem bízzák a véletlenre az osztrák turizmus újbóli fellendülését: a nemzeti marketingszervezet mintegy kilencmillió eurós (3,4 milliárd forintos) költségvetéssel április elején átfogó kampányt indított Németország, Svájc, Hollandia, Belgium, Olaszország és Csehország piacain. 

A rekreációs pihenés és az aktív kikapcsolódás lehetőségeinek reklámozását ugyanakkor Magyarországon és Lengyelországban az ukrajnai háború okozta feszült helyzet miatt csak májusban indítják el 

– közölték.

A magyarok utazási szokásait az utolsó pillanatban meghozott döntések és a rövid időn belüli foglalások jellemzik, amelynek kapcsán nagy szerepe van a lemondási feltételeknek és a forint/euró árfolyam alakulásának – ezt az Österreich Werbung régiómenedzsere állapította meg. 

Michael Strasser szerint azt, hogy Ausztria továbbra is az első számú úti cél a magyarok körében, jól mutatja, hogy a koronavírus-intézkedések enyhítése után azonnal megugrott a síüdülésekkel kapcsolatos megkeresések száma az osztrák oldalon. 

Megjegyezte, hogy ennek ellenére 

Ausztria magyarországi imázsán javítani kell, mivel a járványügyi szabályozás összetettsége – főként a Szputnyik V és esetenként a Sinopharm vakcinák, illetve az antitesttesztek el nem ismerése – megnehezítette a magyarok jelentős részének ottani tartózkodását. 

Mint fogalmazott, a kapcsolódó előírások némileg megrendíthették a magyarok Ausztria iránti szeretetét.

 

Borítókép: A magyarok kedvelik az ausztriai síelés lehetőségeit (Fotó: AFP/Joszuke Hajaszaka)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.