Az internetes kereskedelem az elmúlt évek egyik legdinamikusabban növekvő gazdasági területe lett, amely hazánkban harminc százalékkal bővült a járvány idején. A magyar piac abba a fázisba került mostanra, amikor a vásárlók egyre kevésbé árérzékenyek, inkább a minőséget részesítik előnyben – állapította meg az Ecommerce Hungary szakmai szövetség alelnöke.
Zabari István kifejtette: a pandémia alatt elszaporodtak a webshopok, több cégnek egyik napról a másikra kellett átállnia az online értékesítésre, ám azt nem mindegyik vette figyelembe, hogy milyen extra szolgáltatásokra tartanak igényt a vevők, amelyek nélkül elpártolnak az üzlettől. Ma már a fejlesztések révén versenyelőnyt jelent az ügyfélszolgálat fenntartása vagy a saját futárok alkalmazása, utóbbival kapcsolatban ugyanis már nemcsak a kiszállítás díja számít, hanem a gyorsasága is – mondta.
A megerősödött pénztárcákért zajló verseny márpedig éles, mivel – ahogy az a Future Trade Budapest konferencián elhangzott – a magyarországi e-piac tavalyi, 1200 milliárd forintos forgalma Európában a legnagyobb bővülést mutatta fel Észtország után, megelőzve Lengyelország, Horvátország, Spanyolország, Görögország, Ausztria internetes értékesítéseit. Tavaly kiemelkedő volt a könyv és a digitális játékok eladásainak növekedése, akárcsak az otthonnal és kerttel kapcsolatos termékek iránti kereslet, miközben a ruházat- és a cipőkereskedelem is felpörgött az online térben.
Borítókép: Hiába az akció, ha nincsenek extra szolgáltatások (Fotó: Andrey Popov)