Németország nem támogatja, hogy az Európai Unióban határidőt vezessenek be a belső égésű motorral hajtott új járművek értékesítésének beszüntetésére – jelentette be Christian Lindner pénzügyminiszter Berlinben. A miniszter a német iparvállalatok szövetségének éves tanácskozásán elmondta, hogy pártja, a szociáldemokratákkal (SPD) és a Zöldekkel kormányzó liberális Szabad Demokrata Párt (FDP)
elutasítja a belső égésű motorok betiltását, ezért az országot az EU-ban képviselő szövetségi kormány nem tudja támogatni az erről szóló uniós jogszabályjavaslatot.
A piacgazdaságot a technológiai nyitottság élteti, és ezt az elvet nem szabad feladni, a mégoly nemes cél érdekében sem – mondta a miniszter, hozzátéve, hogy az ökológiailag fenntartható gazdaság kialakítása eleve hatalmas feladat, és nem szabad még nehezebbé tenni egy lehetséges technológia kizárásával – olvasható a Rheinpfalz.de portálon. Mint mondta, nem lehet előre tudni, hogy kínálkoznak-e majd olyan megoldások, például a szintetikus üzemanyagok területén, amelyekkel ma még senki sem számol. Emellett emlékeztetett, hogy a világ egyes részein az elektromos autókra való átállás valószínűleg még évtizedek múlva sem lesz lehetséges.

Az FDP határozott elutasítása meglepő, bár korábban a német autópályákon tervezett általános sebességkorlátozás bevezetését a Bundestagban ugyancsak ők akadályozták meg. Ez nem csoda, hiszen a párt elnöke,
Christian Lindner ismert a sportautók iránti rajongásáról, és köztudott, hogy garázsában kétszáz kilométeres sebesség fölötti utazásra képes autók parkolnak.
Az Európai Parlament a közelmúltban úgy határozott, hogy 2035-től betiltják a belső égésű motorral hajtott új autók értékesítését a közösség területén. A képviselők többsége megszavazta, hogy a gyártók csak olyan személygépkocsikat és kisteherautókat forgalmazzanak, amelyek nem bocsátanak ki klímakárosító üvegházhatású gázokat. A döntés még nem végleges: mielőtt egy ilyen rendelet hatályba léphetne, az Európai Parlamentnek még meg kell állapodnia az uniós tagállamokkal – tette közzé az Automobilwoche.de. Ennek az egyeztetésnek a részeként foglal majd állást Németország, és, mindenki meglepetésére, az elektromos átállást kezdettől szorgalmazó Zöldek álláspontjával szemben.