– A két hitelintézet összeolvadásával, valamint a Takarékbank 2023-as csatlakozásával a magyarországi mikro- és kisvállalkozói piac vezető szereplője jön létre – pozícionálja az általa vezetett üzletágat Illés Zoltán, aki az egybeolvadó intézmények közül (Budapest Bank, MKB Bank, Takarékbank) kettőnél is dolgozott. Tisztában van egy fővárosi szolgáltató, kétszemélyes mikrocég szükségleteivel és lehetőségeivel épp úgy, ahogy egy kistelepülési gyártó vállalkozás egyedi igényeivel. Az MKB Bankkal egyesült Budapest Bank rendkívül erős volt a mikrovállalkozások kiszolgálása terén, amire sok szempontból építhettünk – hangsúlyozza a szakember.
Dominálnak
az egész kicsi kliensek
A Magyar Bankholding tagbankjaiban most megközelítőleg 250 ezer mikro- és kisvállalati ügyfelet szolgálnak ki. A teljes ügyfélkör kilencven százaléka mikrovállalkozás, ebben benne vannak már a Takarékbank ügyfelei is, amelyek elsősorban a kiterjedt fiókhálózat miatt egyedi bánásmódhoz szoktak.A 2022. március 31-i összeolvadással létrejött MKB Bank ügyfelei között mikrovállalkozásoknak számítanak a 0–300 millió forint közötti éves árbevételű cégek, míg kisvállalatnak a háromszázmillió és egymilliárd forint közötti árbevételűek.
– A mikrovállalkozásoknak jobban áttekinthető, egyszerűbb, gyorsabban elérhető szolgáltatáspalettát nyújtunk, míg egy kisvállalat esetében már gyakoribbak az egyedi igények, amelyekre szintén vannak megoldásaink. Banki szakértői csapatunk, kiterjedt hálózatunkban az egész országban elérhető. A személyes találkozók legfontosabb célja mindig az igények, lehetőségek minél pontosabb felmérése, majd ez alapján személyre szabott ajánlatok kialakítása – fogalmazott Illés Zoltán. – A mikro- és kisvállalkozások esetében egyaránt azt látjuk, hogy az elmúlt évek nagyon nehéz helyzetbe hozták a szegmenst. Például a pandémia előtt olajozottan működő vevő-szállító kapcsolatok, ellátási láncok megváltoztak, nehezebben tervezhetők, komoly kihívások elé állítva ezzel a vállalkozásokat. Ezekből a környezeti változásokból is következik, hogy gyakrabban merülnek fel egyedi igények, beavatkozási pontok, amelyek természetesen szektoronként nagyon eltérők lehetnek.