Csak egyetlen világgazdasági folyamatot nem tudott derékba törni a világjárvány és a háború, ez pedig az autóipari forradalom, melynek részeként az autógyártás áttér az elektromos meghajtásra. Ezen a területen Magyarország jelentős előnyre tett szert. A Külgazdasági és Külügyminisztérium a Magyar Nemzet megkeresésére felhívta arra a figyelmet, hogy 2030-ra az értékesített új autók hatvan százaléka elektromos lesz.
– Az elektromos autókat a nyugati vállalatok gyártják, ugyanakkor az ahhoz szükséges akkumulátort a keleti országok: Kína és Dél-Korea – ismertette a tárca. A minisztérium kiemelte, hogy Németországon és Kínán kívül egyedül Magyarországon lesz jelen gyártókapacitással a három nagy német prémiumautó-gyártó márka, a Mercedes, az Audi és a BMW. Mindez magával hozta azt is, hogy a világ legnagyobb, elektromos autókhoz való akkumulátort gyártó vállalatai hazánkba telepítik beruházásaikat.
Az elektromos akkumulátorok világpiacát uraló kínai, dél-koreai és japán vállalatok közül három is ide helyezte európai gyártási központját.
Az SK On két gyárat működtet Komáromban, a Samsung SDI Gödön, a GS Yuasa gyára pedig Miskolcon működik. Emellett az SK On Iváncsán épít üzemet, mely a tervek szerint 2023-ban kezdi meg a termelést. A CATL augusztusi bejelentése értelmében pedig Debrecenben hoz létre gyárat, mely várhatóan 2025-ben kezdi meg a termelést. A kínai CATL beruházása ráadásul hazánkban a valaha volt legnagyobb, mintegy háromezermilliárd forint összértékű fejlesztést jelent. A világ legnagyobb akkumulátorgyártója hatalmas nemzetközi verseny nyomán, két és fél év tárgyalás után választotta Magyarországot második európai üzeme felépítésére. Ez nemcsak hazai léptékben számít óriási összegnek, hanem az elmúlt tíz év öt legnagyobb zöldmezős beruházása közé tartozik Európában.