Tájékoztatása szerint hatalmas méretű eszközről van szó, maximális átmérője 11 méter, több mint 15 méter magas, a tömege pedig meghaladja a 730 tonnát.
Ha össze akarjuk hasonlítani valami hétköznapi használatú eszközzel, akkor ez körülbelül tizenöt darab A320-as Airbus-típusú repülőgép tömegével egyezik meg összességében
– fogalmazott.
Szijjártó Péter kiemelte, hogy a gyártást folyamatosan figyelemmel kísérték a magyar szakemberek és az Országos Atomenergia-hivatal megbízottjai annak érdekében, hogy a lehető legbiztonságosabb és a lehető legjobb eszköz készüljön el. Elmondta, hogy az átvétel március 29-én történt meg, azonban nemcsak a gyártás, hanem a szállítás is hosszú ideig tartott.
– Jellemző módon egy nemzetközi projekthez nemzetközi szállítás is dukál. Egy osztrák cég szervezte a szállítást, és szlovák hajón fut be Paksra a zónaolvadék-csapda összesen 3200 kilométernyi vízi szállítást követően, amely így 42 napig tartott, és a Fekete-tengeren és a Dunán is többször át kellett rakodni a zónaolvadék-csapdát és a hozzá tartozó eszközöket – tájékoztatott.
Elmondta: a paksi beruházás gőzerővel halad, jelenleg kilencszázan dolgoznak a helyszínen, és a létszám csúcsidőben nyolc- és tízezer között lesz.
Kitért arra is, hogy a talajszilárdításhoz szükséges 76 ezer cölöpből már több mint 21 ezret lefúrtak, és az ötös blokk leendő nukleáris szigete alatti talajszilárdítás már 86 százalékos készültségben van. Szavai szerint ez megteremtette a lehetőséget arra, hogy a teljes, 23 méteres mélységig történő talajkiemelés műveletét is meg tudják kezdeni.