Az utazások száma a múlt évben újra a járvány előtti „turisztikai aranykort" idézte, lényegében visszatért a járvány előtti szintre. 2024 első negyedévében több mint 285 millió turista utazott – közölte az Accor európai utazási trendekről szóló jelentése. A sportturizmus egyre komolyabb arányban jelenik meg az ágazatban, a 2024-es nyár a párizsi olimpia kellő lendületet adott neki. Az Accor foglalási platformja, az ALL.com szerint az a 18-34 évesek pedig több mint egyharmada legalább egyszer elutazott egy sport- vagy zenei eseményre. Kiemelték: a sportturizmus megerősítette központi szerepét az iparágban, az ibis 2025-re vonatkozó trendjelentése szerint értéke 2023-ban elérte az 564,7 milliárd dollárt. A tendencia csak erősödni fog – a sporteseményekhez kapcsolódó utazások száma várhatóan 12 százalékkal nő. A növekvő keresletre válaszul a Novotel és az ALL.com állandó szállodai szobát hozott létre a párizsi Parc des Princes stadion szívében La Suite Novotel by ALL.com néven, így a futballrajongó utazók a Paris Saint-Germain hazai stadionjának szívében alhatnak.
A szakemberek szerint nagy átalakulás előtt van a kulturális turizmus is, egyre jellemzőbb lesz, hogy az nyaralás elindítója egy jelentős kulturális esemény, például egy szuperkoncert lesz.
Sydney-ben például Taylor Swift Eras turnéjának koncertjei az Accor Stadionban 335 000 rajongót vonzottak, ami rekord kihasználtságot eredményezett a város negyven Accor szállodájában. Az olyan művészek koncertjei, mint Beyonce, a Coldplay és az Oasis, közvetlen hatással vannak a foglalási számokra – emeli ki a kutatás.
A 2025-ös év új irányzata lesz a lassú utazás, a fenntartható utazási lehetőségek figyelembe vétele.
Elsősorban a klímatudatosabb fiatalabb generációk választják majd az egyre inkább a környezettudatos közlekedési módokat. Iparági előrejelzések szerint a fenntarthatóságot kereső világban a lassú utazás (slow travel) újradefiniálja az utazók prioritásait, és a végső úti célról az élményre és annak hatásaira helyezi a hangsúlyt.