Olcsóbbak lettek a repülőjegyek

Európán belül jellemzően olcsóbb repülni, mint vonatozni.

2025. 04. 18. 20:40
Fotó: Csudai Sándor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idén nem volt jellemző a légitársaságokra a jegyáremelés, sőt inkább csökkentek az árak – válaszolta a Világgazdaságnak Horváth Balázs, a Repjegy.hu oldalt üzemeltető Weco-Travel Kft. ügyvezetője. Hozzátette: a kedvezőbb árképzés oka lehet az is, hogy kivezették a légitársasági extraprofitadót. A repülőjegyárak változása a nyaralási főszezon előtt különösen érdekes – jegyzi meg a lap.

Most még nagy, 90-95 százalékos telítettséggel repülnek az Európán belüli járatok, jelenleg többnyire olcsóbb és gyorsabb repülővel utazni, de ez hamar változhat a vasúthálózat bővülésének és az utazási sebesség növelésének köszönhetően.

A topvárosok sorrendje 2025 első negyedévében is változott, az első tízbe ugrott Málta, Bari és Athén az eladott repülőjegyek száma alapján.

Ha a bővített listát nézzük, akkor még több újoncot találunk az élbolyban, az első húsz közé ugyanis belépett Stuttgart, Koppenhága, Alicante és Frankfurt.

Isztambul már tavaly is az élbolyban szerepelt, de idén Párizst és Amszterdamot megelőzve a harmadik legnépszerűbb úti cél lett, noha a francia fővárosba szóló repülőjegyárak 12,2 százalékkal olcsóbbak, mint egy évvel korábban.

A legnagyobb mértékű árcsökkenés a nápolyi utaknál látható, az olasz városba 15 százalékkal olcsóbb a retúrjegy idén, mint 2024-ben volt. Persze voltak árnövekedések is, így például Alicante (18,7 százalék) és Frankfurt (8,9 százalék) – derült ki a Repjegy.hu adataiból.

A keresletből nem feltétlenül következik az áremelkedés, ugyanis a topvárosok közé tartozó Milánó, Málta, Athén és Catania Nápolyhoz hasonlóan több mint 10 százalékkal olcsóbb árakkal szerepel a statisztikában.

Érdemes a repülés időpontja előtt akár hónapokkal is foglalni, mert a telítettség függvényében általában emelkednek az árak.
Jobb minél kevesebb poggyásszal utazni.

Közvetlenül nem, közvetve viszont a vámok bevezetése csökkenti a globális kereskedelmet, recessziót gerjesztve, ami pedig csökkenti az utazások számát. Hogy ebből végül repülőjegyár-növekedés vagy -csökkenés következik-e majd, egyelőre felmérhetetlen – mondta Horváth Balázs.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.