A Széchenyi Pihenőkártya mára a mindennapok részévé vált: a Szép-kártya-tulajdonos magyarok kétharmada havi több alkalommal is használja – derült ki a Pepita.hu friss felméréséből. Felhasználói népszerűsége mellett a gazdaság hajtóereje is, hiszen többletfogyasztást generál: háromból ketten többet költenek vele, mint nélküle tennék. Bár szűkebb felhasználói körrel, az egészségpénztár is kedvelt juttatás, elsősorban gyógyszerekre és gyógyászati segédeszközökre fordítják. A kutatásból az is kiderült, hogy a vásárlók egyre nyitottabbak a részletfizetésre: minden ötödik válaszadó fontolgatja, hogy online áruhitel segítségével vásárol nagyobb értékű terméket.

Erre költünk a Szép-kártya segítségével
A Széchenyi Pihenőkártya mára nemcsak a hazai turizmus és vendéglátás egyik meghatározó motorja, hanem a magyarok mindennapi pénzügyi tervezésének is szerves része - derült ki a Pepita.hu friss felméréséből. A kutatás szerint
a Szép-kártya-tulajdonosok kétharmada havonta többször is használja kafetériakeretét, ami egyértelműen mutatja: a kormány által biztosított juttatás nemcsak népszerű, hanem aktívan igénybe vett eszköz a dolgozók körében. A válaszadók több mint ötöde évente néhány alkalommal él vele, míg 13 százalékuk havonta egy alkalommal költ a kártyáról.
A kutatás további fontos tanulsága, hogy a Szép-kártya valódi többletfogyasztást generál: háromból kettő kártyabirtokos nyilatkozott úgy, hogy többet költ összességében annak köszönhetően, hogy ez a lehetőség a rendelkezésére áll.
A kártyahasználók jelentős része nagyjából az előző évhez hasonló mértékben használja fel a rendelkezésére álló összeget, egyharmaduk viszont várhatóan többet költ róla 2025-ben.
A költési célokat tekintve
- a meleg étel vásárlása a legnépszerűbb: a Szép-kártyások kétharmada étkezésre fordítja a keretét.
- Közel felük utazásra, szállásfoglalásra használja fel a rendelkezésére álló összeget,
- valamivel több mint egyharmaduk pedig vendéglátásra, szórakozásra költ.
A felhasználási körök idei bővítéséről is kérdezték a felhasználókat a felmérésben. A 2025-től elérhető felújítási lehetőséggel minden negyedik válaszadó tervez élni, amely lehetővé teszi
- barkácsáru,
- bútor,
- festék
- és egyéb háztartási eszközök vásárlását is.
A sport és aktív életmód területén kisebb, de jól körülhatárolható csoport mutat aktív érdeklődést: a kártyatulajdonosok mintegy 17 százaléka költ sportrendezvényekre, kulturális belépőkre, 13 százaléka pedig sporteszközökre vagy azok kölcsönzésére.