Csak pár nap van hátra a MÁV-csoport által garantált késésbiztosítási rendszer bevezetéséig. Lázár János építési és közlekedési miniszter az év elején a tízpontos vállalás egyikeként jelentette be, hogy június 1-jétől, ha a csoporthoz tartozó tömegközlekedési eszköz legalább húsz percet késik, akkor a menetjegy árának ötven százalékát visszafizeti az utasoknak.
A havibérletesek esetén pedig tízszázalékos jóváírást érvényesít a MÁV-csoport a következő vármegye- vagy országbérlet árából, ha az eszköz az adott hónapban legalább öt alkalommal legalább húsz percet késett.
Érdemes azonban tisztában lenni vele, hogy a csoport nemcsak a Volánbusz játarait, illetve a MÁV vonatait üzemelteti. A HÉV-vonalak átkerültek a BKV-tól a MÁV csoporthoz: így összesen négy HÉV-járatot (szentendrei, ráckevei, csepeli , gödöllői, illetve a Csömör felé leágazó vonalat) üzemeltet, illetve a csoporthoz tartoznak még a fővárosi agglomerációba (például a Budakeszire, Szentendrére, Dunakeszire vagy Budaörsre) közlekedő buszjáratok is.
Ezeket a járatokat a Volánbusz működteti, de a megrendelő a BKK.
A Világgazdaság megkérdezte a MÁV-csoportot, hogy a nyár elejétől ezek a szolgáltatások is beletartoznak-e a biztosítási rendszerbe. A csoport közölte, hogy a késésbiztosítás a budapesti agglomerációban közlekedő buszjáratokra és a HÉV-re nem vonatkozik, vagyis nem a csoport összes járatára vonatkozik a rendszer. Indoklást nem kapott a Világazdaság az állami vállalattól, azonban a HÉV-ek estében a statisztikák szerint szinte alig lehetne bárkinek a késésért fizetni, mert jellemzően pontosak voltak.