Októberben kezdik építeni a vagonszereldét Dunakeszin

A nagy tekintélyű német terméktanusító intézet, a TÜV végezte a hamarosan Dunakeszin készülő vasúti kocsik tesztelését a Transmashholding megbízásából. Az orosz cég magyar leányválallata előkészíti a sorozatgyártás beindítását, és magyar beszállítókat keres. Az Egyiptomnak szállítandó járművek ötvenszázalékos magyar részaránnyal épülnek majd.

2020. 09. 18. 16:06
Forgóvázat daruznak a Dunakeszi Járműjavító szerelőcsarnokában Fotó: Kurucz Árpád
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tekintélyes német terméktanusító intézet, a TÜV Nord ellenőrei végezték a Transmashholding (TMH) számára az első vasúti kocsi tesztelését azon 1300, amelyet az egyiptomi nemzeti vasút megrendelésére szállít – tette közzé a Railwaygazette.com. Ez volt az első alkalom, hogy a TÜV Nord együtt dolgozott az orosz gyártóval. A TMH egyre inkább jelen van az európai piacon, és ezért érdekes megrendelővé válhat a jövőben – mondta Mike Walter, a TÜV Nord vasúti ügyvezető alelnöke.

Eközben a cég magyar leányvállalata, a TMH Hungary megkezdte a hazai beszállítók felkutatását, hiszen a készülő egyiptomi kocsik ötven százalékban magyar alapanyagokból készülnek majd, az ehhez szükséges beszerzési folyamatokat szeptember végéig véglegesítik Dunakeszin – közölte lapunkkal a cég. Mint korábban beszámoltunk róla, ez év június 9. óta a Dunakeszi Járműjavító (DJJ) új menedzsment irányítása alatt dolgozik, az első száz napban a már meglévő munkák folytatása mellett elkezdték a DJJ fejlesztését, és a termelés modernizációját. A cég legnagyobb feladata az Egyiptomi Nemzeti Vasúttársaság (ENR) által megrendelt 680 vasúti kocsi gyártására való felkészülés. A gyártás területét már kijelölték, és jelenleg új felszereléssel és egyéb gyártási eszközökkel látják el, hogy október elején elkezdődhessenek a szerelési munkák.

Forgóvázat daruznak a Dunakeszi Járműjavító szerelőcsarnokában
Fotó: Kurucz Árpád

A dunakeszi telephelyen tovább folynak az aktuális projektek a hazai ügyfelek számára, például a MÁV-Startnak a személykocsi felújítási munkák, a Stadler emeletes motorvonatok és a CAF villamosok végszerelése, tesztelése és üzembe helyezése. Júliusban a DJJ elnyerte a MÁV-Start Zrt. által a MÁV flotta részét képező 403 vasúti személykocsi fővizsga és modernizációs munkáira kiírt tendert. A kilencvenmillió euró összértékű szerződés részeként végrehajtandó projekt az elkövetkezendő négy évre biztosít munkát a társaságnak.

Elkezdődött a DJJ környezetvédelmi szempontból történő felmérése is, ahol átvizsgálják a jelenlegi eszközöket és új terveket dolgoznak ki a veszélyes anyagok kezelésére, továbbá felmérik az energiagazdálkodási folyamatok hatékonyságát is. A társaság területén található vészjelző piktogramok tartalmilag és formailag is megújulnak.

A járvány a DJJ-t is új kihívások elé állította, a második hullámra a vezetés részletes egészségügyi és biztonsági tervet dolgozott ki, a Covid–19 aktuális helyzetét pedig folyamatosan figyelik, és ehhez alakítják a járműjavító működtetését is. Az üzemben rendszeresen végzik a testhőmérséklet ellenőrzését, mindenki számára biztosítanak fertőtlenítő eszközöket és főbejáratánál külön helyiséget alakítottak ki a vendégek fogadására, munkavédelmi és pandémiás előírásokkal kapcsolatos oktatására.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.