A nagy nyugat-európai tengeri kikötők tulajdonosait aggasztja, hogy Kína új szállítási útvonalak kiépítését támogatja vagy szorgalmazza Közép- és Dél-Európában az Egy övezet, egy út programban. A közelmúltban Rotterdamban a Nieuwsblad Transport, a holland közlekedési és logisztikai szaklap rendezvényén felszólaló Rob de Wijk professzor szerint a Görögországban, Magyarországon és Olaszországban zajló infrastrukturális fejlesztések miatt a rotterdami kikötő jelentős teherforgalomtól eshet el. Mindez csattanós válasz azoknak, akik kétségbe vonták, hogy érdemes a kínai áruk továbbítása érdekében jelentős beruházásokat tenni a vasútvonalakon és az adriai-tengeri kikötőkben.
Minimálbér 2025: folytatódik a béralku, közeleg a döntés
Tárgyalóasztalhoz ülnek az érdekképviseletek, hogy megállapodjanak a minimálbér 2025-ös emeléséről és a garantált bérminimumról.