Eddig több mint 370, többnyire európai és észak-amerikai székhelyű multinacionális vállalat vonult ki, vagy függesztette fel tevékenységét Oroszországban az Ukrajna ellen indított háború miatt. Olyan bevett márkák húzták le a rolót, mint a McDonald’s, a Shell, a Nike és az Apple. Azonban néhány japán, dél-koreai és tajvani cégóriást kivéve az ázsiai vállalatok többnyire, vagy körültekintő magatartást tanúsítva Oroszországban maradnak, vagy nem szólnak terveikről. Miközben nyugati politikai elemzők Moszkva elszigetelését a dél-afrikai apartheid elítéléséhez hasonlítják, az ázsiai nagyvállalatok visszafogott reagálása megkérdőjelezi a nyugati üzleti döntéseket befolyásoló reputációs és látszólagos etikai értékek egyetemességét.
Marketingszakértők szerint olyan meggondolások befolyásolják a döntéseket, mint a vállalati felelősségvállalás (CSR) koncepciója közti különbségek, az eltérő kormánypolitikák és az ukrajnai háború más közösségi megítélése.
Egy, az al-Dzsazíra pánarab hírportálnak nyilatkozó ausztrál szakember szerint az ázsiai cégek általában sokkal pragmatikusabban viszonyulnak a CSR-hez. Miután az Egyesült Államok tilalmat vezetett be az amerikai alkatrészeket is tartalmazó csúcstechnológiai termékek oroszországi kereskedelmére, tucatnyi japán, dél-koreai, tajvani technológiai vállalat lázasan nekilátott tanulmányozni, hogy milyen terméküket érintheti a tilalom.