Március elején a milánói Scala és a zürichi operaház elhatárolódott attól, hogy az orosz szopránnal, Anna Nyetrebkóval dolgozzon, mondván a Met nem foglalkoztat olyan művészt, aki Putyint támogatja.
Ugyanebben az időben a Müncheni Filharmonikusok bejelentették, megválnak vezető karmesterüktől, az orosz Valerij Gergijevtől, mert a Putyin támogatói közé tartozó művész nem határolódott el az Ukrajna elleni orosz inváziótól – idézi fel a Mandiner.
A mai napig olvashatunk a hírekben a fentiekhez hasonló történeteket, megbélyegzett művészekről, sportolókról vagy komplett sportklubokról. Ez a hullám mára hazánkat is elérte, Ljuba Nepop ukrán nagykövet egy, a Népszavának adott interjúban azt követelte, hogy a Fradi váljon meg orosz edzőjétől, Sztanyiszlav Csercseszovtól.
Az ilyen és ezekhez hasonló események kapcsán a Mandiner Ókovács Szilvesztert, a Magyar Állami Operaház főigazgatóját kérdezte a két orosz művész történetén keresztül felsejlő nemzetközi jelenségről, kollektív bűnösségről, cancel culture-ről, valamint az orosz kultúra jelentőségéről.