A szankciók sikere akkora, hogy az oroszok fölösleges dolgokra költenek pénzt

Ezek a hírek robbantották fel az internetet.

2023. 11. 04. 18:16
Russia vs european union, countries confrontation concept, european union flag vs russia flag, conflict of interest concept Fotó: Shutterstock
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elérkezett az ideje, hogy az eddig hibákat fokozzuk – valószínűleg erre gondolhatnak Brüsszelben. Legalábbis így lehet értékelni, hogy 11 sikertelen szankciós csomag után az unió fővárosában a legfontosabb dolog a 12. csomag elfogadása. Végre megtiltják a gombostűk, varrótűk és kötőtűk Oroszországba történő uniós exportját. Mi más hiányzott?

Szankciós csomag illusztráció
A szankciók legfontosabbika jöhet el (Fotó: Vastram/Shutterstock)

 

Szankciók közben az oroszok felesleges dolgokra költenek rengeteg pénzt

Ahogy arról beszámoltunk, 2023-ban jelentős mértékben nőtt a luxusautók iránti kereslet Oroszországban. Mert ugye a szankciók különösen a gazdag embereket, oligarchákat sújtják, akik megengedhetik maguknak ezeket a drága holmikat. Az Autostat munkatársa kérdéseinkre válaszolva elmondta, hogy 

a legnépszerűbb kínai márkák Oroszországban a Chery (262 százalékos növekedés), a Haval (+225 százalék) és a Geely (+268 százalék). A többi kínai márka is nagyon erős pozitív dinamikát mutat, és új szereplők is megjelennek ebből az országból.

Miután látványosan NEM omlott össze az orosz gazdaság a nyugati szankciók hatására, a kínai cégek átvették a kivonult autó márkák helyét. Az orosz autóipar csupán pár hónapot vergődött a büntetőintézkedésekkel ásott veremben, az elmúlt egy évben ugyanis rohamtempóban lábalt ki a gödörből, most pedig már rekordokat súroló számokat tud felmutatni – írtuk meg a V4NA összefoglalója alapján. Röviden: annyira sikertelenek voltak a szankciók, hogy a nyugati márkák veszítettek rajtuk, a kínaiak nyertek. Az oroszok vásárlási kedve egy évet kivárt ugyan, de aztán gyorsan be is pótolták az elmaradt autóbeszerzéseiket. Az orosz és a kínai autógyártók nagyot kaszáltak a kiéhezett orosz vásárlókon. (Igaz, az orosz márkákban nincs rádió – a szerk.

De az orosz cégeket is jelentős mértékben földhöz vágta ám a sok szankció, főleg az energetikai vállaltokat. A baj csak az, hogy sajnos erről ők nem értesültek, és a legnagyobb orosz vállalat, a Gazprom éppen egy autóóriásba vásárolja be magát nem kis százalékban. Az üzlet nagyságáról még nincsenek pontos hírek, de akár milliárdokat is megmozgathat az orosz energetikai cég. 

Egy olyan autómárkát építenek, amelyet az orosz vezető politikusok szállítására fejlesztenek ki. Tagadhatatlan, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően a mosógépeket kézzel kell hajtani Oroszországban, miután az összes mikrocsipet kiszedték, hogy Putyinnak autója legyen. Legalábbis az európai bizottság elnöke így gondolja. 

De nem így történt. 

Borítókép: Illusztráció. Az Európai Unió és Oroszország zászlói (Fotó: Shutterstock)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.