Kína ezért járhat a globális verseny élén

A kínai hajógyártás 2023-ban továbbra is vezető szerepet játszott a globális versenyben az ellátási lánc növekedése, a piac bővülése, az intelligens és zöldátmenet eredményeként. Az iparág képessé vált minden főbb típusú hajó gyártására, demonstrálva a sokoldalúságát és innovatív képességét. Erről közölt átfogó elemzést az Eurázsia Központ.

Forrás: Eurázsia Központ2024. 02. 20. 20:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elemzők és iparági források szerint a kínai hajóépítő ipar az ellátási lánc növekedése, a piac bővülése, valamint az évek óta tartó intelligens és zöldátmenet eredményeként 2023-ban is vezette a globális versenyt. Az iparág képessé vált minden főbb típusú hajó gyártására, tükrözve sokoldalúságát és innovatív képességeit. A kínai Ipari és Informatikai Minisztérium adatai szerint az ország hajógyártási kapacitása 11,8 százalékkal nőtt az előző évhez képest – írja elemzésében az Eurázsia Központ.

 

A hatékonyság kritikus fontosságú az iparágban, hiszen ha a megrendelt hajókat minél hamarabb képesek leszállítani, az újabb megrendeléseket generál. A kínai hajóépítő ipar egyre inkább az önellátásra összpontosít, különösen az ipari és ellátási láncok területén.

Ez a törekvés jelentősen csökkentheti az építési időt és minimalizálhatja a költségeket a különböző projektek során, amely a kínai hajógyártás sikerének egyik kulcsa. A hajóépítő ipart gyakran az integrált iparágak koronaékszerének is nevezik, mivel számos összetevőt, hosszú ellátási láncot és magas szintű ipari összekapcsolhatóságot követel meg, és több mint ötven különböző ágazatot foglal magába, beleértve az acélipart, a színesfémipart, a gépipart és az elektronikai ipart. 

A kínai hajóépítő ipar másik erőssége a képességeiben rejlik, a kínai hajógyárak ugyanis felgyorsították a zöld- és intelligens hajóépítés felé való elmozdulást, miközben megerősítik a független tervezést és az egyes iparágakat támogató képességek növelését, különösen a cseppfolyósított földgázszállítás (LNG), az autószállítás, az alapvető alkatrészek szállítása terén.

A 18 fő hajótípus közül Kína 14-re kötött új szerződései az első helyen állnak világszerte. Szakértők azt jósolják, hogy Kína tengerjáró-gazdaságának értéke 2035-re 500 milliárd jüanra (71 milliárd dollárra) fog növekedni.

Kína elősegíti hajóépítő iparának zöld- és intelligens átalakítását azáltal, hogy a hagyományos üzemanyagot tiszta energiára cseréli, és intelligens rendszereket alkalmaz különböző típusú hajókon. Az ország célja, hogy 2025-re a világ hajóinak több mint 50 százalékát alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású üzemanyagokkal, például LNG-vel és zöldmetanollal működtesse, és 2030-ra uralja a nemzetközi zöldhajó-építési piacot. A globális növekedési trendek megragadásával Kína már vezető szerepet tölt be a napelemek, elektromos járművek és elektromos járművek akkumulátorainak gyártásában.

A kínai hajógyártás további fejlődése és versenyképessége alapvető fontosságú a világ tengeri szállítási piacának alakulásában és a hajóipar általános fejlődésében – írja az Eurázsia Központ.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.