Az osztrák cégek elvesztették érdeklődésüket az elektromos autók iránt

Az elektromos autók iránti lelkesedés Ausztriában érezhetően lanyhult, különösen a vállalati oldalon. Az elektromos járművek a teljes osztrák járműpark csak mintegy három százalékát teszik ki.

Forrás: Origo2024. 09. 23. 20:03
Illusztráció elektromos járművek töltésére fenntartott nyilvános parkolóhelyek
Illusztráció elektromos járművek töltésére fenntartott nyilvános parkolóhelyek Fotó: Mathieu Thomasset Forrás: Hans Lucas/AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Néhány évvel ezelőtt még Ausztriában is az elektromos autók fellendülését tapasztalták, amelyet a járművenként akár 5000 eurós állami támogatás is tovább fűtött. Amióta azonban a kormány fokozatosan megszüntette ezeket a támogatásokat a vállalatok számára, a széljárás megváltozott, írja az eXXpress.

Gyorstöltőhöz csatlakoztatott autó egy szupermarket parkolójában.
Gyorstöltőhöz csatlakoztatott autó egy szupermarket parkolójában Fotó: Hans Lucas/AFP/Mathieu Thomasset

Pénzügyi ösztönzők nélkül ugyanis az elektromos autók lízingdíja gyakran drágább, mint a hagyományos belső égésű motoroké, ami sok vállalatot és magánszemélyt arra késztet, hogy alaposabban átgondolja döntését, írta az Origó.

Az elektromos autók piacának másik fékje a gyengülő gazdaság. Ausztria immár második éve recesszióban van, ami miatt sok vállalat visszafogja a beruházásokat. A növekvő infláció és a gazdasági bizonytalanság miatt a vállalatok egyre inkább elzárkóznak a flottás vásárlásoktól, ami közvetlen hatással van az elektromos járművek eladási számaira.

Az elektromos autók aránya tovább csökken

Míg a tisztán elektromos autók eladási darabszámai csökkennek, a hibrid modellek jelentős növekedést könyvelhetnek el. Az előző év azonos időszakához képest az újonnan regisztrált hibrid autók (elektromos és belső égésű) száma 19,5 százalékkal nőtt, ami szintén a tisztán elektromos autókkal szembeni elutasításra utal.

Az elektromos autók új regisztrációja Európa-szerte átlagosan 44 százalékkal esett, ami szintén afelé mutat, hogy az elektromos járművek sokak számára még mindig nem jelentenek meggyőző alternatívát.

Úgy tűnik, a fogyasztók többsége még mindig a klasszikus belső égésű motorokat részesíti előnyben. 2024 első negyedévében Ausztriában az elektromos autók az összes új forgalomba helyezésnek mindössze 17,1 százalékát tették ki, ami 3,9 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. Ez azt is jelenti, hogy a belső égésű motorok elektromos mobilitással való hosszú távú felváltására irányuló uniós cél még messze van.

A vállalatok számára a másik probléma a töltőinfrastruktúra. Bár a hálózat jól kiépített, az autópályák mentén található gyorstöltő állomásokon a töltés jelentősen drágább, mint a városi területeken – nem ritka az akár 50 százalékos felár sem. Ez pedig már olyan költségvonzat, ami a hosszabb töltési idővel párosulva sok vállalat számára már nem teszi kifizetődővé az elektromos autózást.

Borítókép: Elektromos járművek töltésére fenntartott nyilvános parkolóhelyek (Fotó: Hans Lucas/AFP/Mathieu Thomasset)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.