Az amerikai elnökválasztási kampány finisében a technológiai szektor vezetői különböző módon viszonyulnak a két fő jelölthöz, Donald Trump volt amerikai elnökhöz, a Republikánus Párt elnökjelöltjéhez és demokrata kihívójához, Kamala Harris alelnökhöz. Míg egyesek nyíltan támogatják valamelyik jelöltet, mások óvatosabban pozicionálják magukat – írja a Tagesschau német hírportál.
Elon Musk egyértelműen Trump pártján áll, legalább 75 millió dollárt adományozott a kampányára. Ezzel szemben Reed Hastings, a Netflix társalapítója 7 millió dollárral támogatta Harris kampányát. A bejelentés után feltűnően sokan mondták le Netflix-előfizetésüket.
Jeff Bezos, az Amazon alapítója és a The Washington Post tulajdonosa meglepő lépésre szánta el magát: a lap hagyományaitól eltérően idén egyik jelölt mellett sem állt ki nyíltan. Ezt sokan úgy értelmezik, hogy Bezos igyekszik jó viszonyt ápolni Trumppal az esetleges győzelme esetére.
Az Apple, a Google és az Amazon vezetői állítólag kapcsolatba léptek Trumppal az utóbbi időben. Bár a részletek homályosak, ez a lépés érthető a nagy technológiai cégek részéről, hiszen fontos számukra a jó kormányzati kapcsolatok fenntartása, függetlenül a választás kimenetelétől.
A Google-t korábban többször megvádolták, hogy háttérbe szorítja a konzervatív tartalmakat. Legutóbb épp Trump Joe Rogannek adott interjúja kapcsán robbant ki botrány, amelyet a techóriás videómegosztóján alig lehetett megtalálni.
Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója hivatalosan egyik jelöltet sem támogatja. Egy interjúban azonban szinte csodálattal beszélt Trumpról egy ellene irányuló merényletkísérlet után, ami meglepő annak fényében, hogy a Meta általában liberálisabb beállítottságúnak számít.
A technológiai szektor vezetőinek óvatos vagy éppen határozott állásfoglalásai jól mutatják, milyen nagy tétje van számukra is az elnökválasztásnak. A kormányzati megrendelések és a szabályozási környezet miatt kulcsfontosságú számukra a jövőbeli kormányzattal való kapcsolat, ami magyarázza a sokszor ellentmondásos nyilatkozataikat és lépéseiket a kampány során.
Borítókép: Az X közösségimédia-platform logója (Fotó: NurPhoto via AFP)