A Rosztyeh vezérigazgató-helyettese, Vlagyimir Artyakov elmondta:
A Superjet repülőgép importhelyettesítési programja a végső szakaszába lépett. A repülőgépen körülbelül negyven külföldi rendszert és berendezést cseréltünk le, köztük a legfontosabbat: a hajtóműveket.

A most tesztelt gép már a harmadik prototípus, amelyet az Egyesített Repülőgépgyártó Vállalat (OAK) fejlesztett ki. A Superjet most először kizárólag orosz gyártmányú PD–8 típusú hajtóművekkel repült, amelyek az eddigi francia–orosz SaM146 hajtóműveket váltják fel, írja az RBC.ru.
Korábban lapunk is megírta, hogy Oroszország saját személyszállító repülőgép gyártását kezdi meg, A program lényegében egy új repülőgép építéséről szólt, ahol minden rendszer és alkatrész orosz gyártmányú. Erre a repülőgépiparban példátlanul kevés idő állt rendelkezésre.
A próbarepülés körülbelül 40 percig tartott, a gép legfeljebb 3000 méteres magasságig emelkedett, és 500 km/h-s sebességet ért el. A Rosztyeh közleménye szerint a tesztek során az összes hazai rendszer megbízható működését sikerült igazolni.
A teljesen hazai alkatrészekből épített SJ–100 már 2023-ban sikeresen teljesítette a földi és kezdeti légi teszteket, bár akkor még SaM146 hajtóművekkel. A második prototípus már az új, orosz PD–8-asokkal készült – ennek első repülésére most került sor.
A vállalat közlése szerint az idei év végéig befejezik a tanúsítási eljárásokat, és 2026-tól megkezdődhet a gépek sorozatgyártása és szállítása az orosz légitársaságoknak. „Jelenleg a tervezett ütemterv szerint haladunk” – mondta Artyakov.