A programot 1990-ben indították az európai integráció tanulmányozásának ösztönzésére a felsőoktatásban, nevét pedig Jean Monnet-ról, az európai egység egyik fő építészéről kapta, írja a Brussels Signal.


A programot 1990-ben indították az európai integráció tanulmányozásának ösztönzésére a felsőoktatásban, nevét pedig Jean Monnet-ról, az európai egység egyik fő építészéről kapta, írja a Brussels Signal.

Fazi szerint a kezdeményezés azonban nem csupán semleges oktatást biztosít az európai intézményekről, hanem aktívan igyekszik európai identitást formálni, ellensúlyozni az euroszkepticizmust és népszerűsíteni a szupranacionális integráció elvét.
A program az Erasmus+ keretében is működik, és az Európai Bizottság szerint „közdiplomáciai eszközként” szolgál, amely elősegíti az európai értékek láthatóságát, erősíti az EU-val kapcsolatos oktatást és kutatást, valamint támogatja az együttműködést az unión kívüli országokkal.
A jelentés azonban azt állítja, hogy a Jean Monnet-program valójában az ideológiai befolyás eszköze, és a képzések során a kritikus vagy alternatív nézőpontok háttérbe szorulnak. Fazi szerint a program célja, hogy az unióbarát narratívát minden tudományterületen – jog, történelem, politika, közgazdaságtan – beágyazza az oktatásba, miközben a kritikus hangok szinte teljesen marginalizálódnak.
Sok esetben ezek a projektek nem konkrét politikákról szólnak, hanem magát az EU-t és a posztnacionális integráció elvét népszerűsítik
– írja a jelentés. A programok egyértelműen az Európai Bizottság mélyebb európai egységre vonatkozó víziójához illeszkednek.

Ursula von der Leyen szeptember 10-i értékelő beszédében bejelentette, hogy további forrásokat biztosítanak az európai médiának, köztük a Media Resilience Programme keretében, amely az uniós kommunikációs szakértők szerint a független újságírás és médiatudatosság támogatására szolgál.
Kritikusok azonban arra figyelmeztetnek, hogy a program mélyítheti a Brüsszelt támogató üzenetek dominanciáját a kontinensen.
Emellett az Európai Bizottság „kritikai gondolkodás és politika” kurzusokat indít középiskolások számára, akik a program szerint az első szavazó korosztály tagjai. A cél az, hogy a fiatalok már korán kritikai gondolkodási képességeket sajátítsanak el, és felkészüljenek a dezinformáció kezelésére.
Fazi szerint mindez arra utal, hogy az EU a következő generáció politikai elkötelezettségét jóval a választások előtt próbálja alakítani, a programok célja pedig nemcsak a médiatudatosság növelése, hanem az uniós integráció ideológiai támogatása is.
Borítókép: Egy francia iskola diákjai (Fotó: Hans Lucas/AFP/Jean-Francois Fort)

Hamarosan minden kiderül.

Soha nem látott befolyást akar szerezni.

A magyar drogpolitika „példaértékű, hisz senkit nem hagy tévedésben a tekintetben, hogy pontosan mit is mond a törvény” – nyilatkozta lapunknak dr. Kevin Sabet drogszakértő az MCC budapesti drogmegelőzési konferenciáján.

Egyre többen buknak le az ukrán elnök bizalmasai közül.
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hamarosan minden kiderül.

Soha nem látott befolyást akar szerezni.

A magyar drogpolitika „példaértékű, hisz senkit nem hagy tévedésben a tekintetben, hogy pontosan mit is mond a törvény” – nyilatkozta lapunknak dr. Kevin Sabet drogszakértő az MCC budapesti drogmegelőzési konferenciáján.

Egyre többen buknak le az ukrán elnök bizalmasai közül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!