A V4NA nemzetközi hírügynökség, Joseph Vazquez és Daniel Schneider, az MRC Business elemzőinek megállapítását idézte, amely szerint Soros György több mint 32 milliárd dollárt ölt a szervezetibe azért, hogy világszerte terjessze liberális nézeteit. Az elemzők szerint meghozta gyümölcsét a radikális propaganda, amelynek fő témái az abortusz, marxista gazdaságtan, Amerika-ellenesség, környezetvédelmi szélsőségek, valamint az LMBTQ-fanatizmus.
A dokumentumból kiderül, hogy ezeknek a szervezeteknek a támogatása segítette abban a milliárdost, hogy kapcsolatokat alakítson ki.
Soros Györgynek olyan médiaszemélyiségekkel vannak kapcsolatai az Egyesült Államokban és külföldön is, akik nagy befolyással bíró médiaszemélyiségek, és akik minden nap emberek tízmillióit érik el a médiában. Ezek közé tartozik az NBC Nightly News műsorvezetője, Lester Holt és a The Washington Post ügyvezető szerkesztője, Sally Buzbee is.
A V4NA szerint korábban kiderült, hogy a tőzsdespekulán 2016 és 2020 között 131 millió dollárt használt fel 253 médium befolyásolására.
Vazquez és Schneider a dokumentumban kiemeli, hogy médiakapcsolatokból álló hálózat teszi lehetővé Soros számára, hogy bizonyos híreket korlátozzon az általa finanszírozott média.
A Bloomberg News társalapítója, Matthew Winkler és Christiane Amanpour, a CNN munkatársa is a Soros-hálózat által pénzelt befolyásos személyiségek közé tartoznak.