Gőzbe, ködbe burkolózó, arctalan nők fürdőkben vagy távoli városokban. Csupán formák ők, a magány és az élet megannyi alakváltozata. Köröttük határozott vonalak jelzik a sajátosan szabdalt teret vagy épp a csempe mintázatának ritmusát, az ember azonban csak sejthető – egy-egy mozdulat vagy a vállak íve bizonyos. A többalakos képek népe is, mint a sakkjátszmák figurái, szigorú szabályok szerint válnak elesettekké vagy hódítókká. Valahogy mégis béke van minden képen, a ködből kilépők és a ködbe tartók nem tragikus hősök, csak utazók. Péter-Breton Anna Párizsban élő, magyar–kirgiz festő mintha egész életében úton lett volna, és ízekből, illatokból, felvillanó emlékekből építene otthont magának.
Most betekinthetünk Petőfi Sándor fiának leveleibe
Online hozzáférhetők Petőfi Zoltán versei és levelei.