– Március elejétől már lehet bérletet váltani a Müpában Aranyfedezet néven meghirdetett koncertsorozatra. Mire utal az elnevezés?
– Minden évadunk kap egy címet, amely keretbe foglalja a hangversenyeket. Ez a cím nem a zeneművekre vagy az azokat megszólaltató művészekre, hanem aranyfedezetként a Pannon Filharmonikusokkal töltött időre vonatkozik, mert úgy gondolom, hogy az az öt este nagyon minőségi idő, ennek a művészeti ágnak egy igazán esszenciális pillanata lesz.
– Milyen szempontok szerint állították össze az évad kínálatát? Mekkora szerepe van ebben Bogányi Tibornak és Gilbert Vargának, a két vezető karmesternek?
– Ez egy nagyon inspiratív és roppant hosszú folyamat, amelyben részt vesz a két vezető karmester, a zenekar tízfős művészeti tanácsa, az intézmény igazgatója, valamint a zenekar marketing- és kommunikációs vezetője is. Az a szemléletmódunk, hogy minden szakmai kompromisszum nélkül, a legmagasabb minőséget szem előtt tartva, olyan művészeti tevékenységet végezzünk, amely a legszélesebb társadalmi beágyazottságot képes elérni. Ez egy igazi csapatmunka, egy évadnak másfél évbe telik az előkészítési folyamata. Így az Aranyfedezet öt koncertjében tükröződik az általunk közvetített cél, de mindannyiunk személyisége is. Az évad egyedi sajátossága lesz, hogy – a magyar zenei történelemben először – két vezető karmester irányítja a zeneszakmai munkát. Ők ketten jegyzik a következő évad bérletsorozatát, így az általában bevett szokással ellentétben nem hívtam vendégkarmestert. Három hangversenyt Gilbert Varga, kettőt pedig a nálunk kilencedik évadát megkezdő Bogányi Tibor vezényel majd. Ezeken a koncerteken keresztül az ő gondolkodásmódjukba és a zenei orientációjukba is betekintést nyerhet a közönség. Közös bennük a maximalizmus, a minőségigény, viszont különböző a zenei ízlésük. Bogányi Tibor a nagy zenekarra írt műveket, míg Gilbert Varga inkább a kamaramuzsikát kedveli. Bőséggel lesz francia–latin orientációjú zenemű az évadunkban, amit azért tartok izgalmasnak, mert a magyar zene német irányultságú, ahogy a képzésünk és a zenei kultúránk is. Így aztán a zenei évadokban is mindig a német, az orosz és a magyar zenei anyag kerül túlsúlyba. Természetesen mindenki játssza a nagy francia szerzőket, de unikális darabok nagyon ritkán kerülnek elő, Gilbert Vargának pedig ez a természetes közege, ezeket a műveket hozza a zenekar elé, amelyek nekünk is izgalmas felfedezéseknek bizonyulnak.