Az előadás alapjául szolgáló drámát – az eredeti címe Consent – Nina Raine írta, és rámutat a jelenlegi brit igazságszolgáltatási rendszer fonákságaira. (Persze naivitás volna azt hinni, hogy máshol másként működik.)
A darab születését nem a #metoo mozgalom inspirálta, korábban íródott, a szerző egyik nyilatkozatában kifejtette, mennyire megdöbbentette, amikor azzal szembesült, hogy a bírósági tárgyalásokon a nemi erőszak áldozatát senki nem védi, azaz a vádat természetesen képviselik, de a vádlottnak ezzel szemben védőügyvédje van, az áldozat pedig a tárgyaláson is kiszolgáltatottan áll a keresztkérdések zuhatagában, és szigorúan csak azt ismételgetheti, amit jegyzőkönyvbe foglaltak.

Fotó: Havran Zoltán
A ravaszul szerkesztett darabon végigvonul egy áldozat megrendítő története, ám nem ez van a középpontban, hanem egy baráti társaság.
Azt látjuk, ahogy egyikük otthonában együtt iszogat az adott ügy tárgyalásán részt vevő védőügyvéd és a koronaügyész, feleségük és barátaik jelenlétében kibeszélik a tárgyalóteremben történt fordulatokat és a hétköznapjaik csip-csup ügyeit. A kedélyes baráti összejövetel mögött azonban összetett, többféle sérelemmel terhelt viszonyok sejlenek fel.
Edward (Lengyel Tamás) magabiztos védőügyvéd, akinek nem okoz morális válságot az, hogy tudását arra használja, hogy elkövetőket mentsen meg a börtöntől, az áldozatok vallomásainak szétcincálását sem tartja manipulatívnak, számára ez csupán egy intellektuális játék, amely rendszerint visszaigazolja az ő fölényét barátjával, a kissé suta Timmel (Bereczki Zoltán) szemben.
Nagy ívű szerep Edwardé, hiszen a nézőnek lehetősége van összetörten is látni ezt az embert, amikor felesége, Kitty (Bata Éva) megcsalja, így viszonozza az ő egyik korábbi félrelépését, majd azzal vádolja meg, hogy egyik vitájuk hevében megerőszakolta őt.
A hűség-hűtlenség témája is rendre felbukkan, először Rachel (Pálfi Kata) és Jake (Schmied Zoltán) szennyeskiteregetését nézhetjük végig Kitty és Edward nappalijában, majd amikor fordul a kocka, Kitty és Edward szajkózza a maga igazát Rachel és Jake otthonában. Okos humorral épül egymásra ez a két szál, és mutatja meg, hogy az oly világos észérvek mennyire árnyaltabbak, ha az ember érintettként, belülről látja az adott helyzetet.