– Régen láthattunk olyan előadást, amely annyira koncentráltan kettejük játékára épít, mint a Médeia.
Szűcs Nelli: A hetedik évadra kaptam először olyan felkérést, amely lehetőséget ad a szakmai előrelépésre. Mellesleg minden egyes szerepben lépkedni kell centiket, hogy új dolgot tanuljunk, és mások lehessünk a színpadon, ne önmagunkat ismételjük. Médeia szerepe nekem méteres ugrást jelent, mert hatalmas feladatot látok benne. Nem találkoztam görög drámával eddigi pályám alatt. Olyan feladat előtt állok, amelyet végig én viszek a vállamon. Zsoltnak voltak ilyen munkái a Nemzetiben, nekem eddig csak az önálló estem, a Fedák Sári az, ami teljesen rám van bízva.
– A Madách Nemzetközi Színházi Találkozón már láthattunk Erik Stubo-előadásokat. Milyennek ismerték meg a norvég rendező világát?
Trill Zsolt: Nagyon korszerű színházat képvisel, érzékeny és érzéki, mégsem tolakodó. Kifinomult látványvilág és dramaturgia. Rengeteg mindent a nézőre bíz, ami különösen vonzó számomra.
Sz. N.: Teljesen európai színház az övé, a nyitottságunktól függ, hogy mennyire leszünk fogékonyak a gondolkodására.
– A házasság válsága, az elhagyás, a féltékenység központi témája Euripidész drámájának. Hogyan élték meg a magánéletükben a hasonló buktatókat?
Sz. N.: Számomra komoly kérdés és még keresem Médeia motivációját abban, hogy egy anya miként juthat el odáig, hogy a saját gyermekét feláldozza. Azt mondják, minden ember lényege egyforma. Ugyanannyira tud szeretni és gyűlölni. Ezért kutatom magamban, hogy mi juttathatta idáig ezt az asszonyt. Nem tudom még, honnan hozom felszínre magamból hitelesen a gyermekgyilkosság tettét. Emellett az árulás dilemmája is nagyon hangsúlyos, ami messze nemcsak a házasság kérdése, hanem az egész emberiséget átjáró, nagyon is jelenlévő probléma.
T. Zs.: Megölni egymást nemcsak fizikálisan lehet, hiszen az emberek nagy része él úgy kapcsolatokban, hogy valójában nincsen jelen benne. Biztos vagyok abban, hogy ezek is megölik a lelket hosszú távon. Bennünket a nagy válságok elkerültek, de látunk ilyeneket a környezetünkben. Mindenesetre egyelőre nem tudjuk, merre szeretne bennünket a rendező instruálni, az igazán érdekes az lesz, hogyan bontjuk ki vele ezt a drámát.