A fősodratú popzenét világéletemben a fogyasztóvá idomítás mocskos eszközének tartottam, ám bármennyire a kádári léthazugság háttérzenéje volt a Neoton, legalább zene volt, amire lehetett érzelmileg rezonálni. És ez napjaink fogyasztói léthazugságának háttérzajáról egyre ritkábban mondható el. Van a Neoton zenéjében valami kétségbeesett, dekadens, fájdalmas elvágyódás, valami a lét elviselhetetlen könnyűségéből, ami tökéletesen alkalmassá teszi mindenki által ismert vagy kevésbé ismert dalaikat, hogy egy könnyű, de sokszor az akasztófahumorig elszemtelenedő, abszurd kis esti tinikomédiát illusztrálhassanak. A tinikomédia pedig a szexuális szerencsétlenkedéstől lesz az, ami. Az 1970-es, 80-as évek építőtáborainak hangulata, illetve a kor megidézése pedig egyrészt ellenpont, másrészt – jó esetben – kérdéseket provokál a fiatalabb nézőkben az idősebbekhez, akik a musical másik komponensét, a korszakot is átélték.
Történetek magyar festőzsenik kalandos úton megtalált műveiről
Megjelent a Kieselbach Galéria könyvsorozatának legújabb, reprezentatív darabja.