– Akkor mentem el, amikor jó lett. Nem lehetett tudni 1988-ban, amikor elindultam, hogy egy-másfél év múlva minden megváltozik. Rettentő sokat dolgoztam itthon akkortájt, tizenegy szerepet játszottam a Nemzeti Színházban, ebből öt Shakespeare-főszerep volt. De nagyon sűrű volt, és egyszer csak nagyon sok lett nekem. Valahol úgy éreztem, hogy ha ez egy darabig még ilyen tempóban tart, akkor pár év múlva semmiről sem fogok tudni beszélni, mert az élet elhúz mellettem. Teltek az évek, és fogalmam nem volt, hogy mi az, amiből meríthetek, amiből meg lehet fogalmazni még egy ideig azt, amit szeretnék. Azt éreztem, nincs hitelem a színpadon. Megkaptam egy négyrészes francia sorozat főszerepét, beleszerettem egy asszonyba, akitől született egy csodálatos fiam, így tudtam elindulni. Elkezdtem a színháztól az élet felé menekülni, és mániákusan teljes életet akartam élni. Azt akartam, ha van egy gyerekem, láthassam, ahogyan felnő. Mindent a teljességében megélni. Hozzáteszem, hogy bárhol átélni Európában a kelet-európai változást rendkívüli fontosságú és megfogható, életre szóló élmény volt.