– Több mint huszonöt éve dolgozik az intézményben, valamint párhuzamosan az oktatói munkával rendszeresen megkeresték, illetve ön pályázott intézményvezetői állásokra. Nyolc évig igazgatta a Magyar Telekom Szimfonikus Zenekart (ennek az utódja ma a Concerto Budapest) és öt évig volt a Honvéd Együttes igazgatója. Hogyan lett a Magyar Táncművészeti Egyetem rektora?
– 2018 augusztusában Szakály György második rektori ciklusa lejárt, én akkor rektorhelyettes voltam már, tehát körülbelül tudtam, hogy mi tartozik ebbe a munkakörbe, az intézményt pedig az utóbbi húsz évben elég jól megismertem. Akkor többen megkerestek, és elgondolkoztam azon, hogy beadom a pályázatomat. Nagy örömömre a szenátus ezt egyhangúan támogatta. Szokatlan, mert nem vagyok táncos. A táncművészettel úgy foglalkozom mint néző, illetőleg mint aki a történetét kutatja. Viszont mégis talán az intézményvezetői habitus meg az az emberi kapcsolatrendszer, amely kialakult itt a házon belül, biztosította, hogy a kollégák megbíztak bennem.
– Valamilyen újfajta rektori koncepcióval állt elő?
– Igen. Ennek az volt a lényege, hogy az intézmény vezetését úgy próbáljuk decentralizálni, hogy minden olyan feladathoz, amely konkrét művészeti tapasztalaton és gyakorlaton alapul, művészeti vezetői feladatkört rendeljünk hozzá. Ez a művészeti vezető az első időszakban Szakály György rektorhelyettes volt, most Volf Katalin Kossuth-díjas balettművész lesz az intézmény művészeti vezetője. Ezt is hosszas egyeztetés előzte meg, de elmondhatom, hogy az egyetem szenátusa egyhangúlag támogatta az elképzelést. Ez volt a legfontosabb személyi döntés, de az intézmény több tanszéke élén is változás történt. 2018 őszén Lőrinc Katalin vette át a művészetelméleti, Lanszki Anita a pedagógiai tanszék vezetését. 2019 szeptemberétől Kövessy Angéla volt operaházi magántáncos a balett tanszék vezetője. Tavaly önállósult a társastánc tanszék, amely egy másik képzési irány megerősítését jelenti. A szakmai képzés tekintetében tehát próbálok új vezető kollégákra támaszkodni.