– Nagyon hirtelen szakadt meg az a kontakt folyamat, melyen több, mint tíz éve dolgozom gyermekek és pedagógusok között. Ennek középpontjában a magyar kultúra, azon belül is a népi játék, néptánc, népi ének és a szokások pedagógiai folyamatokba való integrálhatóságának lehetőségei állnak. Nagyon szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy van egy olyan kulturális tőkénk, ami teljes mivoltunkra képes hatni. Segít, vigasztal és kifejez. Az elmúlt hetekben a gyerekek rengeteg mindent hallottak, aminek sokszor a töredékét sem tudják feldolgozni. Minél több játék, táncos, énekes élményük van, több dal költözik a lelkükbe, annál inkább tudnak olyan világot teremteni, melyben van eszközük a feldolgozásra. Édesanyaként pontosan tudom, hogy az én kétségbeesésem mennyire mélyen hat a gyermekeimre akkor is, ha igyekszem minél kevésbé terhelni őket a problémákkal. Pontosan fel tudom idézni azokat a pillanatokat, amikor besokalltak, leültek a YouTube elé és jó nagy hangerővel elindítottak egy olyan énekes-zenés számot, melyet végigtáncoltak és énekeltek, így sikerült kiadni a feszültséget és megnyugtatniuk magukat. Bármennyire is szerettem volna, én akkor ezt a nyugalmat biztosítani, mi tudatosan gondolkozó felnőttek sem tudunk minden pillanatban felülkerekedni félelmeinken. Ebben a gyerekek jó tanítóink. Ezért is indítottam azonnal útjára az Így tedd rá! „OTTHON” YouTube lejátszási listát, hogy minél több gyermekhez, családhoz eljuthasson ez az élmény. Ezeken a videókon olyan játékok, táncmódszertani feladatok vannak, melyeket egyedül, vagy testvérrel, szülővel is lehet alkalmazni. Minden videóhoz tartozik leírás és meg vannak jelölve a különböző kompetenciaterületek is.