A skandináv alkotók filmjükkel keményen kritizálják Dániának azt az álláspontját, hogy semmilyen körülmények között nem segítik ki a bajból a túszul ejtett állampolgáraikat. Se hivatalosan, se titokban. Miközben a nézők látják, ahogy a filmben a lengyel, majd a francia túszok is kiszabadulnak, mert családjuk és hazájuk mindent megtett az életükért, addig azzal is szembesítik az alkotók a közönséget, hogy a dán család teljesen magára marad a bajával, Dánia nem hajlandó foglalkozni az ügyükkel se hivatalosan, se titokban. Ráadásul miközben tudjuk, hogy egy igencsak gazdag országról van szó, azt is láthatjuk, hogy még a gazdagabb, vagy másként szólva az átlagember agyával felfoghatatlan mennyiségű nyereséggel záró cégek is vonakodnak adományt adni, amikor gyűjtésbe kezd a család, hogy ki tudják váltani a túszul ejtett dán fiatalembert.
Szinte kiáltványszerű az alkotók állásfoglalása, annyira beleégetik a nézők tudatába azt, amit gondolnak a saját maguk által felvetett erkölcsi problémáról. Filmformanyelvi eszközökkel érik el, hogy a néző nemcsak értse, de szinte saját bőrén is érezze, hogy mekkora tétje van egy ilyen drámai élethelyzetnek. Ezt úgy érik el, hogy két szálon fut a történet a túszejtés utáni jelenettől. Az egyik szál arról szól, hogy a magára maradt dán család egyre elkeseredettebben próbál segíteni a családtagján, a másik szál pedig arról szól, hogy mi történik eközben a túszokkal. Amit látunk, hogy brutálisan kínozzák, megalázzák, mindennap megverik őket. Szinte az elviselhetetlenség határáig mennek ezek a képsorok, vagyis a nézőben elég hamar megszületik az a gondolat, hogy minden áron ki kell szabadítani a túszokat.

Fotó: Vertigo Média Kft
Két fontos szereplője is van a filmnek. Az egyik az amerikai James Foley, akit a brit Toby Kebbell alakításában láthatunk, a másik a 13 hónapos fogva tartás után szabaduló Daniel Rye, akit Esben Smed játszik. James Foley, akit az Iszlám Állam a valóságban is lefejezett – az erről készült mélyen megrázó videófelvétel bejárta a világot –, mindenkiben próbálja a fogság alatt tartani a lelket, őt nem tudják megtörni. Danielnek például azt tanítja meg, hogy semmi áron ne adja fel az emberi tartását, ne játssza el az őröknek, hogy ő a szamár, aki négykézláb állva szamárhangot ad ki, mert valószínűleg ez az a határ, hogy az ember egy ilyen szituációt visszafordíthatatlan mentális sérüléssel éljen túl, ha egyáltalán túléli.