Gáspár Annamária most kiállított festészeti munkái egy közkedvelt, csaknem unalomig ismert témát boncolgatnak, amely nem más, mint a társadalomtudósok és a művészek által már egyaránt alaposan körbejárt nőiség kérdése és a női szerepek. Ha csak a hazai kortárs alkotókra gondolunk, már akkor is számos megkerülhetetlen név juthat az eszünkbe. Kezdve Nagy Kriszta Tereskovával, aki gyakorta obszcén képein a női létezés képzőművészeti feldolgozásához a feminizmus és a botránykeltés felől közelít; de gondolhatunk Fajgerné Dudás Andrea Júliára is, kinek festményei és fotói szándékosan szembemennek korunk szépségeszményével, a telt, sőt túlsúlyos nőt emelve helyére. Vagy ott van például Rabóczky Judit Rita, a kiváló szobrász és A világ eredete című szoborsorozata, amely a pikáns pózokba merevített alkotások miatt úgyszintén zavarba ejtő lehet sokak számára. Persze nem annyira, mint a drasztikus festészeti modorú brit Jenny Saville bizarr naturalista nőalakjai, csak hogy egy külföldi példát is hozzunk. Ugyanakkor a nőiség témáját visszafogott érzékenységgel kezelő művészek is említhetők, például Könyv Kata és Agnes von Uray személyében. Előbbi elvontabb, filozofikusabb, utóbbi egészen decens.
Most betekinthetünk Petőfi Sándor fiának leveleibe
Online hozzáférhetők Petőfi Zoltán versei és levelei.