A hanganyag mellé nem kaptam sok információt, nem is volt világos elsőre, melyik számot ki énekli, de Ferenczi fölvilágosított: a Dínomdánom Petőfi-versét például Jankó Miklós dobos írta és énekli, a Megint című dal Apáti Ádám basszusgitáros-tangóharmonikás tavaly elhunyt édesapja versének megzenésítése. A Zümmögőt, Nagyálmos Ildikó versét a misztrálos Heinczinger Mika énekli (az ő hangját azért fölismertem), ebben pedal steel gitárt és elektromos szitárt is hallunk. A Népmese bankrablós-betyáros balladája Ferenczi rappelésével olyan, mintha Ganxsta Zolee értelmezné a mindenkori legkisebb fiú történetét – s mint kiderült, tényleg ő írta a szöveget. A Hé, ördög pedig, amiben azt éneklik az ördögnek, hogy „vidd el bankot, védd meg a hazát”, Berta Zsolt verse, Ferenczi szerint a rendszerváltást követő, kapitalizmusban eltöltött időt summázza. A Teljességgel kizárt című, Black Sabbath-os vagy zeppelines stílusú Lackfi-vers szintén markáns társadalomkritika.
– Játszottak már korábban is ilyen punkos hangvételűt?
– A Petőfi-lemez tele van ezzel! Akasszátok fel a királyokat… Érdekes, mert van ez a blokk a lemezen: a Népmese, a Hé, ördög meg a Teljességgel kizárt. Egy hangnemben van, D-dúrban. A lemez a TranSoulvania kalotaszegi hajnalijával, a szerelemmel indul, aztán jön a Butterfield Blues Bandes Dínomdánommal az éjszaka, borozás, bulizás. Azután az említett hármas blokk következik, és mivel nem akarjuk üzemszerűen komolyan venni magunkat, azt mondjuk, elég a társadalomkritikából, keressünk egy természetesebb életformát: jön Mika a Zümmögővel, és ezzel elkezdődik egy kísérletialbum-szerkesztés. Aztán a Megint, ami a családról szól: hogy mi mindent lehet elbukni a családdal és mi az igazán fontos. Majd a Roll Over Tavaszi szél…
– …ami a zeneiparról, a show-businessről szól, arról, mi kell a népnek. Ez már kultúrpolitikai kérdéseket vet föl.
– Igen, és a kérdésekre mostanában kezd néhány szimpatikus válasz is megszületni. Először a rendszerváltás óta eltelt harminc év alatt. De én nem tanulságokat szeretnék levonni, inkább kérdéseket fölvetni, a gondolkodás már a kedves közönség dolga. Értelemszerűen mi is gondolkodunk ezen, de nem vagyunk messiások. Ez egy underground zenekar, az indokoltnál nagyobb sikerrel és ismertséggel. De nem szeretnénk mainstreammé változni, mert az kinyírná ezt a családi jellegű muzsikálást.