Gárdos Péter Az utolsó blues című 2001-es filmje a magyar filmtörténet egyik legérdekesebb alkotása. Nemcsak azért, mert minden néző igazán át tudja érezni, milyen az, amikor egy autó nem áll meg, mert elromlik a fék, viszont szürreálisan megy tovább. Igazából még az elszabadult gépjármű ritmusára is rá lehet érezni, csak kormányozni kell, és kerülgetni a dolgokat. Szimbolikusan sem áll meg az autó, amibe beleült a főszereplő, mert egy olyan élethelyzetbe sodorta önmagát, amelyben nem lehet megállni. Tudjuk, érezzük, hogy ez az út a pokolba vezet, a Paudits Béla által megtestesített ördögi figura pedig magyarázatot is ad arra, miért jár a büntetés. A szabadsággal való súlyos visszaélésről van itt ugyanis szó.
Párizsból Skóciáig repíti a nézőket A Da Vinci-kód előadás a Játékszínben
Első alkalommal játsszák Európában a regény színpadi adaptációját