Érdekes, hogy a Dögkeselyű manapság nemcsak a kommunista diktatúra kritikájaként nézhető, hanem úgy is, hogy bemutatja azt a rosszul beidegződött férfi-magatartásformát, amely ha működésbe lép, amióta világ a világ, a férfi pusztulásához vezet. Az utolsó jelenet (amelyben a főhőst játszó Cserhalmi felrobbantja magát) kivételével engedte vetíteni a kommunista diktatúra cenzúrája András Ferenc Dögkeselyű című filmjét 1982-ben, ami azért érdekes, mert igen pontosan rávilágított a rendszer problémáira. Arra egyrészt, hogy értelmiségiként, ha valakinek bármilyen okból (esetünkben egy válás miatt) valamennyivel több pénzre volt szüksége, akkor ezt úgy tudta megkeresni, hogy sumákolt, feketézett, ügyeskedett, mindenféle seftelő alakokkal állt össze. Azokkal cimborált, akik ügyesen kihasználták azt a rendszert, amely egyre jobban haladt a gazdasági csőd felé, de azért még temérdek pénzt lehetett belőle ellopni. A film azt is bemutatja, hogy ha igazán bajba kerül egy ember, akkor csak magára számíthat. Illetve a Dögkeselyű arról szól, hogy egy elátkozott világban magára sem. Tehetetlen ebben a filmben szinte mindenki. A Dögkeselyű világa nemcsak az élhetetlen viszonyok miatt elkeserítő, hanem azért is, mert kiégett, erkölcstelen embereket mutat be, illetve egészen pontosan azt, mivé lettek az emberek a Kádár-korszakban.
Történetek magyar festőzsenik kalandos úton megtalált műveiről
Megjelent a Kieselbach Galéria könyvsorozatának legújabb, reprezentatív darabja.