A Christopher Lambert alakította karakter kiválik a Madison Square Garden pankrátormeccsen őrjöngő közönségéből, és leballag az alagsorba. A mélygarázs egyik oszlopa mögül váratlanul sötét öltönyt és napszemüveget viselő férfi lép elő. Kardot ránt, mire Lambert szintén előhúz egy pengét, és a két alak életre-halálra menő párbajba kezd. Íme, a Hegylakó című film nyitójelenete, amely éppen eléggé szokatlan ahhoz, hogy felkeltse a néző érdeklődését: mi folyik itt?
Nos, az összecsapást Lambert karaktere nyeri meg, és miután lecsapja ellenfele fejét, annak testéből kékes csóvák csapnak ki, a garázsban parkoló autók motorja életre kel, fényszóróik felgyulladnak. A győztes megremeg, mintha láthatatlan öklöktől származó ütések soroznák, de nem menekül, feszülten vár. Aztán az autók ablakai szilánkokra zúzódnak, ő pedig ernyedten a földre zuhan…
Némi idő elteltével a XX. század New York-jából a XVI. század skót felföldjére érkezünk. Lambert e jelenetben egy klán tagjaként tűnik fel, kiderül, hogy Connor MacLeodnak hívják, és övéivel együtt éppen hadba vonul riválisaik, a Fraserek ellen. A kisvártatva megkezdődő kaszabolásban egy magas, ijesztő alak aztán átdöfi a testét, ám arra, hogy lefejezze, már nem marad érkezése. „Majd legközelebb, MacLeod!”, veti oda baljóslatúan, és eltűnik a csata forgatagában.
Hogy ki ez a figura, mit akart a Hegylakóként emlegetett MacLeodtól (a Connor születési helyére utaló, és a film eredeti címét adó Highlander – vagyis Felföldi – megnevezés a hazai mozikban tehát kissé átalakult), arra csak a negyvenedik perc után derül fény: ekkor lép színre Juan Sánchez Villa-Lobos Ramírez (Sean Connery), hogy felkészítse Connort.
Hogy mire? A meghökkentő igazságra, majd a túlélésre.
Ifjú mentoráltja ugyanis halhatatlannak született, és csak egy módon lehet végezni vele: ha a fejét leválasztják a nyakáról. Számos olyan teremtmény akad még, mint ő, de a halhatatlanok nem egymás szövetségesei: felkutatják és megölik a másikat, mert a a cselekedeteiket irányító, legfontosabb szabály így szól: „csak egy maradhat”.