A Műleírás tanúsága szerint a szerző zavarbaejtően sok témakörben publikált az elmúlt tizenkét esztendőben. Így természetesen találunk a kötetben építészeti tanulmányokat, lévén Szegő György építész.
– Nem vagyok gyakorló építész – hárította el a művészeti vezető, alighogy leültünk beszélgetni. – Műegyetemi építészvégzettségem van, de nem lettem építész, ahogy gyerekkoromban terveztem. Építészeti író, lapszerkesztő, az Iparművészeti Főiskola után látványtervező lettem.
A könyv borítója – talán műcsarnoki munkája előérzeteként – felvillantja egyetemi diplomamunkáját, a Visegrádi Mátyás Király Múzeum pályatervét. A kötetcím pedig utal az építészek által, saját tervükhöz fogalmazott leírásra. A szerző sietett tisztázni, hogy külső, empatikusan kritikai szemszögből értékeli az épületeket és műveket.
– Nem passzív kíváncsisággal, inkább valamiféle beleélő aktivitással vizsgálom a látottakat – magyarázta technikáját.
A fotográfiai írások okán felmerült a kérdés, hogy szintén a kívülálló szemszögéből tekint a fényképekre: netán fotózik, vagy fotózott?
– Fotóztam, de kizárólag analóg módon, inkább a digitális fényképezés térhódítása előtt – árulta el a szerző, s azt is: elkeserítette, hogy a virtuális tevékenység felváltotta a kétkezi laborálást. Volt néhány tárlata is fotófelhasználású montázsokból. E fejezet érdekessége, hogy számos, Magyarországon be nem mutatott jelentős fotótárlatról is olvashatunk.

Szegő György aktív látványtervezőként olyan legendás társulatok produkcióin hagyta ott névjegyét, mint a kaposvári Csiky Gergely, a szolnoki Szigligeti vagy a Győri Nemzeti Színház. Nem csoda hát, ha a színháztól nem szakadt el végleg.
– Úgy állapodtunk meg a Theater Online szerkesztőjével, hogy nem színikritikát írok nekik, hanem arról, ami legjobban izgat az előadásból, és az sok esetben a látvány.
Az egyik írásból megtudhatjuk, milyen indíttatásból választotta Szegő György a színháztervezői pályát. Kora világhírű produkciója adta a pályamódosító lökést 1976-ban, amikor a fővárosi Operettszínházban látta a moszkvai Taganka Színház Ljubimov rendezte Hamlet-előadását, Vlagyimir Viszockij főszereplésével. A másik főszereplő a David Borovszky tervezte, végig mozgó díszlet volt.