Újabb mérföldkőhöz érkezett a Budapesti Operettszínház, ugyanis a Diótörő után egy rendkívüli nagybalett-összeállításban csodálhatjuk meg a teátrum balett-táncosait az Operett online-on. A Korhatár nélkül című táncest első részében körbetáncolják a balett világát A hattyúk tavától A mosoly országáig a legszebb pas de deux-kkel és kartáncokkal, míg a második felvonás a barokk kor báli balett éjszakáinak hangulatát hivatott előhívni Felix Mendelssohn klasszicista stílusban írt szimfóniájára.
– Ez az első nagyszínpadi kortárs balettkoreográfia a Budapesti Operettszínházban, mely kortárs létére klasszikus és neoklasszikus elemeket is ötvöz – mondta Babácsi Benjamin,
akit Hacsaturján Kardtáncában, a Kínai szvitben és Felix Mendelssohn-Bartholdy Olasz szimfóniájában is láthatunk. – A Kínai szvitnél Bajári Levente koreográfussal könnyű dolgom volt, hiszen régóta ismerjük egymást, kollégák voltunk az Operaházban, ám az Olasz szimfónia napról napra állt össze – emlékezett vissza a közös munkára Babácsi Benjamin, aki örömmel osztotta meg velünk pályájának felejthetetlen pillanatait is.
Bár nyolcéves korában egyáltalán nem akart balettművész lenni, idővel mégis úgy alakult, hogy erre tette fel az életét. Édesanyjának köszönheti, hogy ez lett a hivatása, ugyanis ő íratta be a Magyar Táncművészeti Főiskolára, ami ma már egyetem. – Gyerekként nehéz volt megszokni a mindennapi balett-termi órákat, próbákat, a fegyelmet, de szép lassan az életem szerves részévé vált a balett. A sikerélményeim határozták meg a pályám, mindig azok vittek előre – hangsúlyozta. A balettművész érdeklődésünkre elmondta, hogy a főiskolás éveknek köszönheti azt a munka iránti alázatot, ami az élet más területein is mindmáig javára válik. Emellett a tánc erősen formálta a mentalitását, a személyiségét, amihez nagyban hozzájárultak mesterei.

– Remek, ám szigorú mestereim voltak a főiskolán. A szakma alapjait Fodor Gyulától és Gál Jenőtől tanultam meg, Szakály György pedig rendre, fegyelemre is tanított. De nagyon sokat köszönhetek Keveházi Gábornak is – idézte fel főiskolás éveit Babácsi Benjamin, aki azt is elárulta, hogy mesterei mindig ellátták jótanácsokkal, egyengették útját. A Diótörő herceg szerepére Szakály György készítette fel. – Ez az előadás végigkíséri a balett-táncosok pályáját. A Magyar Állami Operaház után a Budapesti Operettszínházban is eltáncolhattam a főszerepet, a Diótörő herceget, ami azért volt különleges, mert ezzel az előadással debütálhattam a nagyszínpadon – mutatott rá a balettművész.