Addig is voltak már olyan számok, amiket kiadtak lemezen, de rádióban nem sugároztak, voltak, amiket játszottak koncerteken, de lemezen nem jelenhettek meg, ugyanakkor külön rádiófelvételek mégiscsak készültek róluk. A paletta széles volt, és napestig lehetne sorolni a kádári–aczéli cenzúra paradox lépéseit, döntéseit. A Kopaszkutya tehát abszolút beleillett ebbe a képbe, és amikor kialakult ez a fonák helyzet és elkészült a film, Tóth Dezső művelődési miniszterhelyettes leírta róla a véleményét az MSZMP KB Tudományos, Közoktatási és Kulturális Osztályának (TKKO) 1981 májusában, hiszen érezte a hatalom is, hogy ebben a kérdésben – legalábbis önmagukhoz képest – gyors és precíz döntést kell hozni. Tóth Dezső persze mielőtt tollat ragadott, megnézette a filmet befolyásos potentátokkal, így Bors Jenővel, az MHV igazgatójával, Gyurkó László író-újságíró-színházigazgatóval, Köllő Miklós dramaturggal, Szabó B. István kritikus-irodalomtörténésszel, a híres megmondóembernek számító Vitányi Ivánnal, a Népművelési Intézet korábbi, valamint a Művelődéskutatási Intézet akkori igazgatójával és Pándi Andrással, a KISZ KB Kulturális Osztályának korábbi vezetőjével, aki akkor már az MSZMP KB TKKO alkalmazottja volt (utóbbi személy felkérése milyen érdekes: mielőtt a miniszterhelyettes a TKKO-nak megírta volna a véleményét, még kikérte ugyanazon szervezet egyik munkatársának meglátását – igazi pártállami fából vaskarika). Miután mindenki teljesítette a kiszabott feladatot, meg kellett nyilvánulnia egy megbeszélésen, kifejtve véleményét a filmről. Kicsit persze post festa volt ez a nagy igyekezet, mert már ezt megelőzően, 1981. március 24-én arról tájékoztatta Bors Jenőt Fogarasi István, a film gyártásvezetője, hogy az ebben az ügyben mindenható Filmfőigazgatóság áldását adta a Kopaszkutya bemutatására. A megbeszélésen egyébként olyannyira szerteágazók voltak a vélemények, hogy a bemutatást ellenzők is találtak a filmben pozitívumot, és a mellette állóknak is akadtak fenntartásaik. Összességében a bemutatáspártiak kerültek fölénybe, mert ez az ad hoc bizottság arra a következtetésre jutott, hogy a Kopaszkutyánál jóval renitensebb darabot is játszottak már a magyar mozikban, ráadásul a film reális problémára, a társadalom perifériájára szorított vagy szorult, egyre sokasodó tagjainak helyzetére fókuszált. További érvként merült fel a film engedélyezése mellett, hogy a köztudatban már lábra kelt a híre, így a média segítségével a filmben szereplő zenészek jóformán mártírokká válhattak volna, ha nem került volna sor az országos premierre.