A dzsessz története az 1920-as évektől elválaszthatatlan a lemezkiadókétól. Voltak, amelyek szabad kezet adtak a muzsikusoknak, de voltak olyanok, amelyek az üzleti szempontokat részesítették előnyben a kiadási gyakorlatukban. A dzsessz irányát, stílusváltásait sokáig alapvetően a fekete muzsikusok határozták meg, akik egészen a 1960-as évekig másodrendű állampolgároknak számítottak hazájukban. Az elégedetlenség, az új tudatosság megnyilvánulásai elsődlegesen egy hatvan évvel ezelőtt alapított lemezkiadó, az Impulse Records révén jutott el a szélesebb közönséghez. Az egyedi kivitelezésű, kultúrtörténeti értékű, narancs-fekete címkéjű lemezek forradalmi idők forradalmi hangját közvetítették.
Kertész Imre kulcsművéből furmányos színpadi adaptáció készült, Kelemen Hanna és Szabó Sebestyén László a főszereplők
Kertész Imre Kaddis a meg nem született gyermekért című műve alapján készült az a kivételes produkció, amely a budapesti bemutatót követően most országjáró körútra indul.