„Michael Myers – ahogy maga a halloween is – visszatér még [...] A kérdés csak az, hogy pengéje tizenkettedszerre milyen mélyre hatol majd”, írtuk csaknem pontosan egy évvel ezelőtti cikkünkben, melyben – az október 31-i ünnep kapcsán – röviden bemutattuk az akkor még tizenegy mozifilmből álló horrorfranchise legfontosabb darabjait. Nos, azóta mozikba került a tizenkettedik is, és kiderült:
a Gyilkos halloween nem csak a széria legvéresebb darabja, de a leggyengébb, legfeleslegesebb is egyben.
A 2018-as előző rész nem várt sikert hozott: tízmillió dolláros költségvetéséhez képest világszerte 255 milliós bevételt ért el, vagyis – minden hibájával és gyengeségével együtt – igazolta, hogy a sorozatból negyven év elteltével sem fogyott ki a szufla. Így nem lehetett kérdés, hogy folytatása készül – ráadásul nem egy, hanem rögtön kettő.
A Gyilkos halloween pontosan ott veszi fel a fonalat, ahol három évvel ezelőtti rész elmetszette: a Strode család három tagja – a ’78-as nyitó epizódban megismert, ám időközben megöregedett Laurie (Jamie Lee Curtis), felnőtt lánya, Karen, és annak középiskolás gyereke, Allyson – kórházba kerül: egy ház pincéjében csapdába ejtették a Michael Myers nevű gyilkológépet, de végül felgyulladt az épület. A helyszínre érkező tűzoltók azonban akaratlanul is segítenek a rémnek, hogy kijusson a lángok közül, a mészáros így rászabadul Haddonfieldre.
A kisváros lakói éppen arra emlékeznek, mi történt náluk négy évtizeddel ezelőtt, majd elhatározzák: nem hagyják, hogy Michael Myers ismét terrorizálja őket, megvédik magukat és az otthonaikat. A kezdeményezés vezetője Tommy (Anthony Michael Hall), a valamikori kissrác, akire Laurie ’78 Halloweenjén felügyelt. A feltüzelt polgárok átveszik tőle a hangzatos, ám kissé üres jelszót: „A gonosz ma este meghal” („Tessék mondani, ez biztos?”, kérdezi e ponton magában a néző), majd szétszélednek, hogy kézre kerítsék Michael Myerst...
Az alaphelyzet tehát ígéretes: mellékesen akár egy generációs trauma feldolgozására tett kísérletet elénk táró, kisvárosi dráma is kibontakozhatott volna belőle, kiegészítve azzal a kérdéssel, hogy egy közösségnek jogában áll-e a maga kezébe venni a törvényt, és önbíráskodni, ha egy különösen kegyetlen gonosztevőről van szó? De egy embervadászat történetét bemutató bűnügyi thriller is lehetett volna – csakhogy egyik sem lett.
A készítők megelégedtek azzal, hogy kizárólag a horror/thriller tartományban tartsák a történetet, csakhogy elmulasztották kidolgozni a forgatókönyvet.