Bőrök versus bőrgépek?
Aki látta a Szárnyas fejvadász (Blade Runner) című filmet, jól tudja, hogy cselekménye 2019-ben, Los Angelesben játszódik. A recenziónk tárgyát adó képregény története is ebben az évben, e városban veszi kezdetét, de alkotói előtte – gondolva azokra, akiknek még nem volt érkezésük, hogy megismerkedjenek a Szárnyas fejvadász-univerzum alapjait megteremtő Philip K. Dick-regénnyel (Álmodnak-e az androidok elektronikus bárányokkal?), valamint a belőle készült, ’82-es kultfilmmel – felvázolják a hátteret:
A XXI. század elejére a Tyrell Társaságnak sikerült az emberekhez megtévesztésig hasonló lényeket, úgynevezett replikánsokat létrehozni. A törvény értelmében csak távoli bolygókon alkalmazhatók, ezért a rendőrség külön egységet állított fel a Földre visszaszivárgó egyedek felkutatására és kiiktatására. Ők a szárnyas fejvadászok.
A történet főszereplője, az Ashnek becézett nyomozónő (beszédes elnevezés, angolul azt jelenti: hamu) egy közülük. Egy napon szokatlan megbízást kap: az Alexander Selwyn nevű iparmágnás kéri fel, hogy keresse meg két eltűnt családtagját: a feleségét, Isobelt és négyéves kislányukat, Cleo-t. Ash – ha nem is szívesen, de – elvállalja a feladatot, és egy ponton szembesül vele: nemcsak az apja, de a Tyrell Társaság vezetője is magának akarja Cleo-t – de mégis, miért?
A képregény tökéletesen ötvözi a hard boiled krimik karcosságát és pesszimizmusát a Ridley Scott filmjében bemutatott világ jellegzetességeivel: élhetetlen nagyváros, vigasztalanul zuhogó eső, a közigazgatási szervek hatáskörén lényegében kívül eső, a maguk érdekeit kíméletlenül érvényesítő óriásvállalatok…

A középpontba helyezett karakter nemcsak erős és kemény, de erőtlen és sebezhető is – ugyanis komoly gondjai vannak a saját testével. És Michael Green író mesteri módon teremt kapcsolatot e személyes probléma és a metropolisz felépítése között: „A város olyan, mint egy nagy test. A sztrádák a csontok, az utcák az artériák. Ha úgy ismered a várost, ahogy én, tudod, hol vághatod meg. Tudod, hol hogyan vérzik” – ismerhetjük meg a főszereplő gondolatait.