Köszöntőjében Szegő György, a Műcsarnok művészeti igazgatója leszögezte:
Olescher Tamás Gesamtkunstwerk alkotó volt, aki a nyolcvanas években kitért az Aczél-féle három T pressziója elől.
Frankfurtban letelepedve a videóművészet, a díszlettervezés, a tánc és a kortárs zene összekapcsolásával alkotta meg performanszait, amelyek egyszerre voltak színházi előadások és koncertek.
– 1988-tól, már újra itthon, a népművészetek és a multimédia felé fordult. Tizenöt év alatt több mint száz bemutatót tartott – idézte fel az alkotó életútját a művészeti igazgató, rámutatva: az új évezredben egyéni hangulatú művészetet formált, amit a szakralitás, a meditáció élménye ihletett.
Szegő György hangsúlyozta: festőként vegyítette a keresztény ikonográfia és a keleti vallások jelképeit.
– A szeretet, az örömhír, a harmónia képeit a hit próbatételeként fogalmazta meg
– így a művészeti igazgató, aki külön kiemelte: 1995-től haláláig a szeretet és az elhivatottság vezérelte galériavezetői munkásságát.
– A Vízivárosi Galéria tárlatai a jelenkori magyar képzőművészetbe vetett hit ékes bizonyságai – zárta köszöntőjét Szegő György, átadva a szót Keserü Katalin művészettörténésznek.
– Több okból nehéz megnyitni ezt a kiállítást, amely az igazságnak és a szeretetnek lett szentelve, s amelyek talán a legfontosabb fogalmak földi létünkben – fogalmazott a művészettörténész, majd kitért Olescher Tamás nehezen szavakba önthető művészetére.
Mint mondta: fontos ez az új műcsarnoki tér, ami a képzőművészet határait feszegető tárlatoknak ad otthont. Keserü Katalin felidézte: a Műcsarnok jelen tárlatát megelőzően, 1991-ben, a Goethe Intézettel közös rendezésben mutatta be Fantázia ébren című kiállításperformanszát.
– Akkoriban rituális összművészeti munkáiról híresült el Németországban – idézte fel a művészettörténész, s azt is: még kint élt, amikor az óbudai művelődési központban kiállította festményeit Magyarországon.