A jelenleg száznegyven járműből (fele autó, fele motorkerékpár) álló magángyűjteményről mindenképpen érdemes tudni, hogy kizárólag kifogástalan állapotban lévő, restaurált és üzemképes darabokból áll. A gyűjtemény bővítését, a modellek kiválasztását és a múzeum koncepciójába illő példányok felkutatását Kaáli professzor – aki egyszerű műkedvelőnek tartja magát – szakértő grémiumra bízta, ő saját bevallása szerint csupán a végső döntéseket hozza meg.
A gyűjtemény filozófiája az, hogy minden járműmárkától csak annak legikonikusabb egy-két modelljét jelenítik meg a XX. század elejétől a nyolcvanas évekig bezárólag. Ha Volkswagenről van szó, akkor például értelemszerűen a „bogár” és a „hippibuszként” ismert Tranzporter T1-es, ha Citroën, akkor a 2CV „kacsa” és a DS „cápa”, ha Rolls-Royce, akkor csakis a Silver Shadow, ha a Jaguar, akkor az E-Type, ha pedig Ford, akkor természetesen a ’66-os évjáratú Mustang. De említhetjük a sokakban nosztalgikus érzéseket keltő emblematikus „szocialista” autókból közkívánatra létrehozott gyűjteményt is, nem beszélve a klasszikus kétkerekűekről, amelyek sorában a magyar márkák szinte valamennyi típusa megtalálható. A múzeumnak nincs kapacitása restaurálásra, az alkalmazott szakembereknek éppen elég feladatot jelent az öreg gépek folyamatos karbantartása, ápolása, időnkénti megjáratása.

Autóínyencségek világsztároknak
A gyűjtemény nemrégiben öt autóritkasággal gazdagodott, melyek összértéke hétszázezer euró. Kaáli professzor legújabb kedvence közülük a valaha gyártott legdrágább és sokak szerint legszebb francia luxuskupé, a Facel Vega II., amelyből mindösszesen 182 darabot gyártottak 1962–63-ban. A professzor elmondása szerint még csak az autó koncepciója született meg, a filmsztárok, sportolók, politikusok, királyok, hercegek máris sorban álltak érte, pedig csillagászati összeg szerepelt az árcéduláján. Olyan vevőkört célzott az autó, akik szemében egy Maybach, egy Bentley unalmas tucatautónak számított. Tulajdonosai közt olyan nevek szerepelnek, mint Tony Curtis, Ringo Starr, Frank Sinatra, Pablo Picasso, Christian Dior, Joan Fontaine és Sir Stirling Moss. Mivel a gyártó nem talált hozzá francia erőforrást, egy brutálisan erős, 6286 köbcentis, 355 lóerős, V8-as Chrysler-motorral és automata váltóval szerelték. A kézi gyártású autó a kortárs Rolls-Royce-okhoz hasonló tulajdonságokkal jellemezhető, csak sokkal erősebb, gyorsabb és ritkább azoknál.
De ha már sztárok autóiról van szó, folytassuk a sort Marcello Mastroianni, Sophia Loren, Brigitte Bardot vagy Audrey Hepburn kedvencéről, a hölgyszíveket elvarázsoló Lancia Flaminia GT-vel, amelyet 1960-ban gyártottak.
Az ezüstszínű autó népszerűségét szépségén kívül az is magyarázza, amit Enzo Ferrari nyilatkozott róla, miszerint ez volt az akkori idők legjobban kezelhető járműve, az olasz dolce vita életérzés megtestesítője. Az autó a világ máig talán leghíresebb formatervezője, Sergio Pininfarina rajzasztalán született.